Comparat cu un job la birou de la 9 la 5, lucratul de acasă are multiple beneficii: poți sta cât de comod vrei tu, tu îți faci programul și nu trebuie să interacționezi cu persoane pe care nu le simpatizezi. Dar pentru că este atât de confortabil să fii acasă și ai asociat acel loc cu relaxarea, poate fi greu să te concentrezi și să fii productiv.

Important este să fii conștient de acest lucru și să îți creezi un mediu care să te ajute să lucrezi eficient. Iată ce trebuie să faci:

1. Delimitează spațiul de lucru

Poate părea distractiv să stai în pat să lucrezi dar ai mari șanse să fii distras de alte lucruri. Spre exemplu, dacă de obicei stai pe canapea și te uiți la filme, îți vei dori să faci același lucru și când lucrezi.

Cel mai bine ar fi să ai un birou dedicat pentru muncă. Poți folosi diverse trucuri pentru a delimita biroul de restul camerei: un covor sub zona de lucru, o bibliotecă care să îți blocheze vederea spre restul spațiului sau multe plante mari aranjate de o parte și de alta a biroului.

2. Echipează-te cu toate cele necesare

Când lucrezi de acasă, poți pierde timpul ușor încercând să aduni cele necesare: îți lipsește un anumit tip de pix, ai nevoie de cooler la laptop sau nu mai ai cafea în casă. Asigură-te că ai acoperite toate nevoile. Pentru probleme ce țin de tehnologie, vei găsi soluții foarte bune la itdepot.ro, online.

Indiferent de specificul jobului tău, vei avea nevoie de imprimante laser. Sigur vor exista situații când trebuie să printezi facturi și să scanezi documente. E mult mai comod și eficient să o faci la tine acasă decât să te deplasezi până la un magazin.

3. Stabilește-ți un program

Nu trebuie să fie cel obișnuit de la 9-5. Muncește când ești cel mai productiv, nu contează dacă e dimineața sau seara. Dar dacă vrei să fii productiv, trebuie să stabilești un program și să îl transformi în rutină.

Nu uita nici de pauze, sunt foarte importante pentru eficiență. Încearcă să îți iei aproximativ 15-20 de minute de relaxare la fiecare 90 de minute de muncă. În timpul de relaxare poți lua o gustare sau face o plimbare scurtă, important este să te deconectezi.

4. Oprește notificările cât muncești

Într-un birou obișnuit ai avea un șef care să te supravegheze și nu ai putea să stai pe telefon constant. Dar la tine acasă tu ești șeful, deci nu te oprește nimic în a verifica constant notificările.

Ești cel mai productiv când toată atenția ta e concentrată asupra unui singur lucru și nu te întrerupi la fiecare câteva minute să vezi cine ți-a mai scris sau să mai dai un scroll pe Facebook. Păstrează rețelele de socializare pentru momentele de relaxare.

5. Decorează apartamentul cu plante

Există multiple studii care susțin ideea că plantele te ajută să fii mai productiv și mai fericit! Alege astfel să decorezi camera în care lucrezi cu florile preferate. Dacă nu vrei să ai mare grijă de ele, poți opta pentru suculente.

În plus, vei beneficia și de puterea lor de filtrare a aerului. Cu cât mai mult oxigen, cu cât mai bine pentru cineva care trebuie să muncească!

Nu uita să faci curățenie constant și să încerci să îți menții spațiul de lucru organizat. Orice lucru în plus îți poate distrage atenția de la muncă și îți va afecta productivitatea pe termen lung.

Sursă foto: Shutterstock

Articolul precedentTOP 3 PROCEDURI mai bune ca OPERATIILE ESTETICE
Articolul următorSăptămâna mobilității, la Timișoara, cu o mulțime de evenimente zilnice. Programul complet

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.