Iată, deși a trecut anul capitalei culturale și trece și cel de ”moștenire”, Timișoara se va umple în zona centrală de magazine de suveniruri. Unul va fi deschis în cadrul Bastionului Theresia, în latura care e administrată de Consiliul Județean Timiș.
Consilierii județeni au votat săptămâna aceasta un proiect de hotărâre despre modificarea strategiei și Regulamentului de valorificare a bastionului. În acest proiect se precizează că în cadrul InfoCentrului turistic se va amenaja în viitor un magazin de suveniruri, administrat de o firmă privată: ”După aprobarea Strategiei și Regulamentului privind amenajarea, exploatarea și întreținerea spațiilor din Bastionul ”Theresia”, au devenit necesare modificări în ce privește destinația spațiilor, după cum urmează: în incinta Traveei C1.4, unde funcționează Centrul Info al Consiliului Județean Timiș, în baza unui proiect de design a fost delimitat un spațiu nou -C1- în suprafață de 13 mp cu destinația spatiu comercial”, se arată în fundamentarea proeictului.
Discuția despre acest magazin a mai existat în trecut, dar nu s-au făcut pașii concreți. Spațiul va trebui să fie licitat. În timișoara s-a deschis recent un magazin de suveniruri la Infocentrul primăriei de pe Alba Iulia, dar gestionat de Organizațai de Management a Destinației. De asemenea, în urma licitației de ieri, s-a stabilit că un spațiu ce acum e gol pe Alba iulia va fi tot cu un magazin de suveniruri. Pe aceeași stradă mai există un magazin de suveniruri, iar în Piața Victoriei sunt alte trei, dar pe geamul unuia se menționează că spațiul e deja de închiriat, așadar, afacerea se va închide sau reloca.
Altfel, la Bastionul Theresia, în parte administrată de CJT, cea mai generoasă, vor exista în continuare birouri, spații dedicate instituțiilor, dintre care cea mai importantă e Biblioteca Județeană ”Sorin Titel”, dar și spații pentru afaceri horeca. Latura dinspre Facultatea de Stomatologie a bastionului este egstionată de primărie prin Centrul de proiecte și aoclo sunt trei spații pentru expoziții și alte evenimente culturale.