În contextul unor probleme apărute la șantierul pentru viitorul Pasaj Solventul, dominic Fritz se laudă că a semnat el însuși autorizația de construire pentru viitorul Pod Solventul, peste Bega. Între pasaj și pod va urma să existe și un drum, pentru care șantierul nu poate începe.

Pasajul este în lucru pe sub căile ferate, așa cum se știe, iar pentru drumul dintre cele două structuri ce vor lega vestul orașului pe axa nord-sud mai trebuie să se aștepte. Artera ar urma să treacă pe fostul teren adiacent combinatului chimic Solventul, zonă care este într-o procedură de decontaminare supravegheată de Agenția pentru Protecția Mediului Timiș pe care trebuie să o facă proprietarii de la Valkiria Invest. Între timp, pentru podul Solventul, care va fi în aval pe Bega de pasarela Gelu-Crizantemelor, așadar, va fi cel mai vestic din Timișoara excluzând podul feroviar Modoș, s-a realizat proiectul tehnic. Sunt început și procedurie de expropiere pentru cele câteva case din zonă.

Autoritățile, care vor să refacă în acest an și Podul Muncii cu bani proprii, caută acum cursă de finanțare pentru execuție. Fritz se laudă că și-a semnat autorizațai de construire. ”Podul Solventul e un proiect crucial pentru Timișoara. O investiție așteptată de zeci de ani, care schimbă radical mobilitatea în oraș. Noua legătură de la Solventul nu doar că va conecta Ronațul de Dâmbovița, ci va da un impuls dezvoltării întregii zone, aducând beneficii reale pentru timișoreni. A fost un drum foarte lung până aici, cu multe provocări și sunt recunoscător echipei pentru curajul asumării unor decizii dificile. Asta mă face încrezător că vom duce la bun sfârșit acest proiect pentru Timișoara”, spune primarul Dominic Fritz.

Podul va asigura și o prelungire a linei de tramvai, prin pasaj și pe viitorul drum, până în Dâmbovița. Vor fi patru benzi auto, piste de biciclete și tramvaie. Podul va completa Inelul IV de circulație din Timișoara. Se va lucra și la pistele de bicilete de pe malul Beăgi, dar și refacerea intersecțiilor cu strada Gării, a viitorului drum după ieșirea din pasaj, dar și intersecția de la Bulevardul Dâmbovița de lângă depoul de tramvaie. Autoritățile au făcut și un stidu de efzabilitate pentru viitoarea radială Vest, o prleungire a străzii Gării până la centura Vest, pentru care recent, ministerul Transporturilor a semnat contractul cu turcii de la Nurol, pentru proiectare și execuție .

Podul Solventul va costa 134.507.531,70 de ei, potrivit estimărilor autorităților. Cu tot cu drumul de legătură, costurile ar ajunge la 207.483.048,35 de lei (TVA inclus). Șantierul va începe doar după ce se și găsește o sursă de finanțare.

 

 

Articolul precedentViolator, reținut de polițiști, după mai multe luni de căutări
Articolul următorSimonis vrea să facă un eveniment mare înaintea demolării Stadionului ”Dan Păltinișanu”, dar încă nu știe ce

2 COMENTARII

    • Cititorii care nu gasesc literele mici pe tastatura doar au impresia ca presa a atacat acest proiect. Vor gasi finantare unde au gasit pt maternitate? Ca sa stim si noi.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.