Una dintre cele mai importante investiți finanțate din Planul Național de Redresare și Reziliență este modernizarea căiii ferate Arad-Caransebeș, care trece și prin Timișoara și Lugoj. Stadiul e unul slăbuț pe majoritatea distanței, iar pe un tronson nici măcar nu s-a început șantierul.
Iată cum stă situația, expusă în colegiul prefectural din luna martie: ”Pe lotul 1, Caransebeș-Lugoj urmează să se emită autorizația de construcție și să se înceapă lucrările. Lotul 2 Lugoj – Timișoara Est este un lot destul de avansat. Stadiul lucrăriloreste de 25% din execuțai fizică și 28% din cea financiară. Pe lotul 3 Timișoara Est – Ronaț Triaj progresul fizic este de numai 10%, iar execuția financiară de 14%. Lotul 4 Triaj Ronaț – Arad are aproape 9% progres fizic și 7,5% financiar”, a expus șeful Divizie Tehnice a Regionalei CFR, Gheorghe Lupșan.
Cum proiect e cu bani din PNRR, termenul-limită este finalul de 2026! O altă mare problemă este că miercuri, Comisia Europeană a suspendat o plată substanțială către România, tranșă din PNRR, pentru că țara noastră nu se conformează jaloanelor de condiționează finanțările, precum eliminarea pensiilor speciale, dar și alte cerințe. Marcel Ciolacu a declarat politicianist că statul român va deschide o acțiuen în instanță. Așadar, există motive de îngrijorare cum că acest proiect, pe o distanță deloc enormă, să nu fie gata la timp.
Dl. Lupsan Gheorghe este directorul regionalei Timișoara