Una dintre cele mai importante investiți finanțate din Planul Național de Redresare și Reziliență este modernizarea căiii ferate Arad-Caransebeș, care trece și prin Timișoara și Lugoj. Stadiul e unul slăbuț pe majoritatea distanței, iar pe un tronson nici măcar nu s-a început șantierul.

Iată cum stă situația, expusă în colegiul prefectural din luna martie: ”Pe lotul 1, Caransebeș-Lugoj urmează să se emită autorizația de construcție și să se înceapă lucrările. Lotul 2 Lugoj – Timișoara Est este un lot destul de avansat. Stadiul lucrăriloreste de 25% din execuțai fizică și 28% din cea financiară. Pe lotul 3 Timișoara Est – Ronaț Triaj progresul fizic este de numai 10%, iar execuția financiară de 14%. Lotul 4 Triaj Ronaț – Arad are aproape 9% progres fizic și 7,5% financiar”, a expus șeful Divizie Tehnice a Regionalei CFR, Gheorghe Lupșan.

Cum proiect e cu bani din PNRR, termenul-limită este finalul de 2026! O altă mare problemă este că miercuri, Comisia Europeană a suspendat o plată substanțială către România, tranșă din PNRR, pentru că țara noastră nu se conformează jaloanelor de condiționează finanțările, precum eliminarea pensiilor speciale, dar și alte cerințe. Marcel Ciolacu a declarat politicianist că statul român va deschide o acțiuen în instanță. Așadar, există motive de îngrijorare cum că acest proiect, pe o distanță deloc enormă, să nu fie gata la timp.

 

Articolul precedentTeatrul Maghiar de Stat pregătește piese de teatru despre drepturile femeilor
Articolul următorArticole vestimentare și nu numai, confiscate de poliție dintr-un magazin ce vindea falsuri

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.