Primăria Municipiului Timișoara a anunțat astăzi că refuză recepția Pasarelei Gelu-Crizantemelor. Poate părea ușor derutant pentru timișoreni, căci pe pasarelă se poate circula de peste un an, dar, aparent, decizia a fost a firmei.
Așa cum spuneam pasarela e deschisă circulației pietonale sau cicliste din primăvara anului trecut. De lucrare s-a ocupat asocierea formată din PAB România – Instal Group – Elecon Plus SRL. Lucrarea este destul de diferite de vechea pasarelă, una cu scări abrupte, dar și cu zid de tip pod, care nu permite vreunui copil să cadă în apă, spre exemplu. Acum, designul e „futurist”, dar și cu o gresie destul de inestetică și foarte alunecoasă pe pasarelă, una cu niște bare cu spații largi în laterale. Terminarea pasarelei, pentru refacerea căreia s-a făcut un studiu de fezabilitate încă din timpul lui Robu a fost fost amânată și a ”culminat” în aprilie 2024 cu un episod de tip Dorel: firmele au spart o țeavă de apă de la intersecția cu strada Crizantemelor.
Astăzi, primăria anunță că refuză recepția lucrării! „Primăria Municipiului Timișoara refuză recepția pasarelei Gelu și va contracta o expertiză tehnică independentă. Investiția a fost finalizată în vara anului trecut, însă lucrarea nu a fost recepționată până în prezent, întrucât, în urma verificărilor, au fost identificate mai multe neconformități, iar constructorul a fost obligat să le remedieze pe propria cheltuială. Expertiza este necesară ca urmare a apariției unor semnale privind deficiențe la unele elemente de reazem ale structurii”, se arată într-un comunocat al instituției. Expertiza va stabili dacă eroare e de proiectare sau execuție și soluțiile de remediere.
De ce abia acum? potrivit reprezentanților primăriei, recepțiaa început toamna trecută, așadar, după ce pasarela a fost lăsată liberă circulației, dar după ce proiectantul și constructorul au notificat oficial primăria că a terminat de lucrat. Tot ei au decis să lase un obiectiv de infrastructură nerecepționat. ”Primăria nu poate decide deschdierea fără să facă recepție, pentru că nu e amplasamentul ei”, au transmis reprezentanții primăriei la solicitarea Gazetei din Vest.
Pasarela, una cu rampe pentru biciclete, iluminat arhitectural și, teoretic, parapete de protecție, a costat 12 milioane de lei, cu tot cu TVA, și s-a achitat de la bugetul loc. Rămâne de văzut dacă nu va urma vreun proces pentru neconformități.