Vicepreședintele liberal al CJT, Alin Popoviciu, acuză Primăria Timișoara că aruncă banul public pe fereastră odată ce a renunțat la serviciile firmei Brantner pentru curățenia stradală. El s-a referit la numărul mare de angajați și costurile net mai mari făcute cu firma autorităților Salubrizare Timișoara, într-o conferință în care în spate a stat fostul primar PDL al Drobetei Turnu Severin Constantin Gherghe, directorul Brantner.

Popoviciu a precizat că a așteptat să adune toate cifrele pentru a pueta susține o conferință pe subiect. Vicele CJT a venit cu documente și spune că Brantner mătura străzile și golea coșurile de gunoi stradale în Timișoara cu 1,7 milioane de lei per lună, și avea și profit, iar Salubrizare timișoara o face cu 3,2 milioane per lună. Salubrizare Timișoara, cu sediul în Zona Steaua, are 251 de angajați acum, iar Brantner avea, pentru Timișoara, 130. Popoviciu a precizat că majoritatea costurilor, fie că e vorba de măturat sau deszăpezit, sut umflate net pentru societatea primăriei. Asta în condițiile în care cotnractul, atât cel al Bratner, cât și al propriei firme, 870 de străzi din 1370, și doar în 990 de cazuri și cu trotuare măturate! Cum a putut face aceste comparatii? Relativ ușor dacă ne gândim că Popoviciu provine din PNL, la fel ca Constantin Gherghe, primar ”portocaliu” al Severiunului în 2008-2016, ulterior trecut prin PRO România și PMP, căci la ultimele alegeri a candidat fără succes, din aprtea Alinaței Dreapta Unită, adică alături și de USR!

Popoviciu a invocat și aspecte din studiul de oportunitate pentru înființarea firmei, după ce Primăria Municipiului Timișoara a decis să nu mai prleungească un contract despre care s-au declarat nemulțumiți. La fel ca la cedarea unor cimitire în gestiunea Horticulturii, administrația Fritz a optat pentru o firmă de stat. „La studiul de oportunitate făcut de Primăria Timișoara, oamenii au fost drepți și au scris aici și și-au dat seama că firma e făcută să sugăr bani de la bugetul orașului. Nu mai dezvolt necesitatea obținerii avizelor. nici acum, această firmă nua re aviz de mediu ca să lucreze, nici nu-l putea obține așa repede. Nu are nici licența ANRSC (n.r. Autoritatea Naţională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice). Plus, ceea ce este cel mai grav, că au menționat posibilitatea de a intra într-un mare blocaj financiar. La o firmă cu 250 de angajați este foarte greu să faci profit și aici discutăm despre sifonarea banilor publici. De curățenie cred că nu mai este cazul să discutăm. Este clar că această firmă a fost creată cu alt scop”, a spus Popoviciu.

Vicele a mai precizat că Brantner a folosit 31 de mașini să măture mecanizat, să golească gunoiul din coșurile stradale sau să deszpăzească, în timp ce Salubrizare Timișoara folosește patru utilaje închirate de la RER, firma-mama din Germania a Retim, despre care spune că sunt insuficiente și uzate. ”L-am întrebat pe domnul director de ce nu a închiriat mașinila primăriei. mi-a spsu că nu au dorit, iar prețurile de închiriere de la Brantner erau mult mai mici. Pentru că mașinile cu care ei au lucrat la Timișoara sunt deja închiriate la Deva. Dacă Deva își permite să lucreze cu mașini Euro 6 și Timișoara a luat mașini de la RER Oradea, care stăteau nefolosite într-o parcare, și care nu lucrează cu euro 6… Nici măcar nu au mers la trei firme să vadă prețul mai mic. Este clar că dinainte erau pregătiți să ia aceste mașini”, a mai spus Popoviciu.

 

 

Articolul precedentModificări temporare în circulația tramvaielor de pe liniile 2 și 7 în zilele următoare
Articolul următorSuspecți ai unui jaf colosal, reținuți azi de poliție, la peste 5 luni de la spargere!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.