Timișoara, dar și reședințele de județ din Arad, Hunedoara și Caraș-Severin, au șansa să aplice pentru bani europeni destinați oricărei investiții ce decongestionează traficul. Sunt incluse în acest program și centurile ocolitoare, dar și pasajele rutiere și podurile, ceea ce deschide perspective importante pentru autoritățile timișorene.

Apelul a fost pubbicat marți de Agenția pentru Dezvoltare Regională Vest, așadar, vizează Timișoara, Arad, Deva și Reșița, fiind o linie de finanțare deschisă strict reședințelor de județ. Apelul este pe Programul Operațional Vest (2021-2027). Se finanțează orice duce la decongestionarea traficului și la o poluare atmosferică mai redusă. Se dau bani pentru noi drumuri de legătură și centuri ocolitoare, dar doar dacă sunt făcute de autoritățile locale sua județene. Așadar, varianta ocolitoare de vest a Timișoarei, dacă va fi făcută tot de la ”centru” nu se va putea deconta pe această linie de finanțare. Se dau bani și pentru modernizări, iar o posibilă soșea eligibilă ar fi radiala pe care Timișoara vrea să o facă în prelungirea străzii Gării, până la viitoarea centură.

Se finanțează și ridicare sau modernizarea podurilor, a pasajelor și nodurilor rutiere. O perspectivă interesantă pentru Timișoara, căci știm bine că exisăt un plan de a face noi poduri peste Bega, inclusiv unul care să ducă în dreptul complexului rezidențial Isho, unde și acum există un drum public făcut de dezvoltator, cu tot su semafoare și marcaje, ce leagă bulevardul Take Ionescu de splai, dar nedat în folosință. Acest drum ar avea capăt la viitorul pod. În plus, există și planul de a face un pod care să lege strada Jiul de zona fostului ștrand Voința. Se dau bani și de passrele pietonale sau de biciclete, așadar, ar fi eligibilă și pasarela pietonală gândită între UVT și Parcul Rozelor.

De asemenea, prin acest program se dau bani pentru măsuri de sigurranță rutieră și accesibilizare pentru cei cu dizabilități. Se pot cere bani și pentru aliniamente de arbori, ridicări de apărari de maluri sau consolidare de versanți, unde este cazul. De asemenea, se dau bani penu piste de bicicielte, trasee pietonale și stații de transport în comun, alt capitol unde Timișoara ar mai avea de făcut investiții. Reședințele de județ pot aplica pentru finanțări individual, în parteneriat cu consiliile județene sau cu localitățile din Zona Urbană Funcțională, cuprinse în Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană a municipiului reședință de județ.

Contribuabilul trebuie să co-finanțeze cu 2% din valoarea proiectului și să depună proiectul cu autorizația de construire și proiectul tehnic făcute. Un proiect eligibil trebuie să fie de minimum 1 milion de euro și de maximum 20. E nevoie și de includerea investiției în strategia de dezvoltare și de depunerea unui studiu de trafic. Foarte important de precizat e că apelul e necompetitiv, așadar, contează și ordinea dpeunerii. Bugetul total disponibil e de 43,55 de milioane de euro.

Aici se poate citi ghidul solicitantului. Apelul de depunere se deschide la 15 ianuarie, ora 12, și ră,âne deschis până la 15 noiembrie 2024, sau, până la epuizarea fondurilor.

 

Articolul precedentStudenții și cadrele didactice din UPT au experimentat viitorul mobilității electrice
Articolul următorArtificiile la control! Autoritățile au început verificările

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.