Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Timiș în calitate de beneficiar, implementează proiectul ” #Skills4Future: Dezvoltarea Competențelor Digitale, Durabile și Antreprenoriale în era tehnologiei”, ID 311110, proiect cofinanțat din Fondul Social European Plus prin Programul Educație și Ocupare 2021-2027.

Scopul proiectului este de a promova învățarea pe tot parcursul vieții și de a oferi oportunități flexibile de actualizare a competențelor și de calificare pentru angajați din Regiunea Vest a României. Prin acest proiect, se urmărește creșterea nivelului de calificare al angajaților, îmbunătățirea competențelor digitale, dezvoltarea abilităților de dezvoltare durabilă și stimularea spiritului antreprenorial în rândul acestora.

CURS GRATUIT Dezvoltare Sustenabilă
Competențe dobândite
 Cunoașterea conceptelor și principiilor dezvoltării durabile
 Evaluarea impactului asupra mediului și societății
 Dezvoltarea și implementarea politicilor de dezvoltare sustenabilă
 Integrarea durabilității în sectorul privat
 Colaborarea și comunicarea în domeniul dezvoltării sustenabile
 Gestionarea proiectelor de dezvoltare sustenabilă
Perioada de desfășurare a cursului
Perioada: Octombrie – Decembrie 2025
Durata: 80 de ore
Format: Hibrid (online & fizic)
– 40 de ore Teorie (format fizic, Centrul Regional de Afaceri Timișoara – Bulevardul Eroilor
de la Tisa nr.22)
– 40 de ore Practică (format online – aplicația ZOOM)
Programul cursurilor teoretice și a activității practice este hibrid (fizic și online) și adaptat în funcție de nevoile cursanților.
Orar: 3 zile pe săptămână, 4 ore zi, interval orar 16.30 – 20.30
Lector Gabriela Fistiș – expert în sustenabilitate, cu peste 25 de ani de experiență în consultanță de mediu, ESG și dezvoltare durabilă, coordonând proiecte naționale și internaționale și formând profesioniști în domeniul tranziției verzi și economiei circulare.

Structura cursului
Modul I: Introducere în dezvoltarea durabilă
• Principiile sustenabilității în afaceri, premise și provocări
• ESG – ce inseamnă
• Agenda 2030 și Obiectivele de Dezvoltare Durabilă – ODD
• Cadru legislativ național și european
• Relevanța și beneficii ale dezvoltării durabile în mediul privat
Modul II: Modele de afaceri sustenabile
• Evaluarea aspectelor ESG, aspect – impact
• Pași în dezvoltarea unui model de afaceri sustenabil
• Strategia de Sustenabilitate
• Sistemul de management al sustenabilității
Modul III: Economia circulară – pilon al sustenabilității
• Economia circulară: concepte, modele de afaceri circulare
• Strategii de reducere, reutilizare, reciclare
• Principiul DNSH: Princpii de abordare, aplicabilitate, instrumente de evaluare
• Implementarea circularității în lanțul de producție
Modul IV: Reziliența
• Analiza lanțului valoric, Impact, Risc și Oportunități
• Analiza stakeholderilor
• Instrumente de evaluare: Amprenta de carbon a
organizației
• Indicatori de sustenabilitate
Modul V: Politici și strategii de dezvoltare sustenabilă în companii
• Evaluarea gradului de maturitate în dezvoltarea sustenabilă, Raport de risc ESG
• Politici de sustenabilitate
• Principiile raportarii nefinanciară conform cerințelor
CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive) și aplicabilității ESRS sau conform standardului voluntar de raportare
Modul VI: Comunicare și colaborare pentru sustenabilitate
• Tehnici de comunicare sustenabilă (green marketing, etichetare ecologică)
• Colaborare interdepartamentală și interorganizațională
• Campanii de conștientizare și implicare a
stakeholderilor (inclusiv angajați, comunități, clienți)
Evaluare finală
 Test scris grilă (evaluare teorie) 18 întrebări – 50%
 Proiect practic individual: Elaborarea unui proiect de remodelare business într-unul sustenabil – 50%
 În urma absolvirii, veți primii un Certificat de absolvire si un supliment descriptiv, care atestă competențele dobăndite in cadrul cursului.
Condiții de participare
• Prezenta la cursuri de minim 75%
• Înscriere platforma e-learning – competențe digitale
În cadrul proiectului se oferă accesul pe o PLATFORMA DE E-LEARNING în vederea dobândirii de competențe digitale.
Condițiile de eligibilitate și înscriere
Vârsta: 18 – 65 ani
Angajat cu contract individual de muncă (cu normă întreagă sau cu timp parțial ce provin din întreprinderi publice și private)
Domiciliul/reședința în Regiunea Vest (Arad, Hunedoara, Caraș-Severin sau Timiș)
Nu sunt eligibile persoanele care ocupă poziții de management și dețin calitatea de administrator/reprezentant legal într-o întreprindere publică sau privată.
Prezentul proiect NU vizează angajați din instituții/autorități publice (centrale sau locale) și din cadrul persoanelor juridice publice din sistemul de sănătate și sistemul de învățământ.
Selecția cursanților se va face pe principiul „primul venit primul servit” și are la bază respectarea principiului egalității de șanse si nondiscriminării.
Înscrierile se fac prin completarea Formularului de participare individual atașat și transmiterea acestuia pe email vlad.oniga@cciat.ro

Articolul precedentCaniculă și nopți tropicale! Banatul, afectat din plin
Articolul următorÎntreruperi programate la furnizarea apei

2 COMENTARII

  1. […] Pentru a prospera în turismul de afaceri, agențiile trebuie să pună accent pe dezvoltarea continuă a competențelor echipei. Asta înseamnă mai mult decât a ști cum să rezervi un zbor sau o cameră de hotel. E vorba despre înțelegerea profundă a nevoilor specifice ale clienților corporativi, care adesea au cerințe stricte legate de timp, buget și logistică. Pregătirea echipelor pentru segmentul corporate implică traininguri regulate pe teme precum managementul evenimentelor, negocierea contractelor cu furnizorii și gestionarea situațiilor neprevăzute. Consilierea clienților corporativi nu se rezumă la a oferi opțiuni, ci la a propune soluții personalizate care să aducă valoare reală. Asta poate însemna identificarea unor locații unice pentru team-buildinguri sau organizarea unor experiențe culturale adaptate intereselor participanților. Calitatea serviciilor și satisfacția clientului sunt, desigur, esențiale, iar feedback-ul constant ajută la ajustarea și îmbunătățirea continuă a ofertei turistice. […]

  2. […] Pentru a prospera în turismul de afaceri, agențiile trebuie să pună accent pe dezvoltarea continuă a competențelor echipei. Asta înseamnă mai mult decât a ști cum să rezervi un zbor sau o cameră de hotel. E vorba despre înțelegerea profundă a nevoilor specifice ale clienților corporativi, care adesea au cerințe stricte legate de timp, buget și logistică. Pregătirea echipelor pentru segmentul corporate implică traininguri regulate pe teme precum managementul evenimentelor, negocierea contractelor cu furnizorii și gestionarea situațiilor neprevăzute. Consilierea clienților corporativi nu se rezumă la a oferi opțiuni, ci la a propune soluții personalizate care să aducă valoare reală. Asta poate însemna identificarea unor locații unice pentru team-buildinguri sau organizarea unor experiențe culturale adaptate intereselor participanților. Calitatea serviciilor și satisfacția clientului sunt, desigur, esențiale, iar feedback-ul constant ajută la ajustarea și îmbunătățirea continuă a ofertei turistice. […]

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.