Evoluția constantă și firească a tinerilor, precum și asigurarea tuturor condițiilor necesare pentru ca aceasta să aibă loc în mod natural și fără obstacole, este o preocupare constantă a comunității Universității de Vest din Timișoara.

În anul 2025, la UVT, procesul de admitere pentru studiile universitare de licență se desfășoară în două sesiuni distincte, în perioadele mai-iulie, respectiv august-septembrie. Fiecare facultate a UVT își stabilește propriul calendar cu toate etapele procesului de admitere, astfel că e important să consulți pagina facultății sau a programului de studii care te interesează.

Alegerea programului de studii universitare potrivit poate fi un proces îndelungat și uneori anevoios, iar procedura de înscriere la admitere poate crea îngrijorare și diverse întrebări.

Pentru ca tu să poți începe călătoria spre cea mai bună versiune a ta cât mai confortabil și fără griji, ți-am pregătit un mic ghid de utilizare a platformei de admitere online (www.admitere.uvt.ro), unde te poți înscrie la UVT simplu și eficient.

Iată primii pași care te vor aduce mai aproape de noi:

1. Accesează site-ul www.admitere.uvt.ro și dă click pe Înscrie-te online pentru a deschide platforma de înscriere.

2. Nu te-ai înregistrat în prealabil pe platformă? Apasă butonul Creează cont din partea de jos a paginii, completează câmpurile cu datele tale personale, setează-ți o parolă și încarcă un fișier cu actul tău de identitate (este foarte important ca adresa de e-mail pe care o folosești la crearea contului pe platforma de admitere să fie una pe care o verifici constant).

3. Accesând contul tău din platforma de admitere, în partea din dreapta, sus, găsești două butoane:

–        Dosar nou – pe care îl vei utiliza pentru crearea unui dosar nou de înscriere;

–        Dosarele mele – pentru vizualizarea dosarelor pe care ai început deja să le creezi/pe care le-ai creat sau depus deja.

După ce apeși pe butonul Dosar nou, alege tipul de candidat în care te încadrezi – Cetățeni români și din state ale Uniunii Europene sau Cetățeni români de pretutindeni.

4. Odată ce ai ales categoria de candidați în care te încadrezi:

●      Alege ciclul de studii universitare pentru care vrei să aplici – licență sau masterat (pentru candidații români de pretutindeni, la acest pas vei putea găsi și sesiunea de admitere pentru Programul pregătitor de limba română pentru cetățenii străini);

●      Alege facultatea în cadrul căreia este organizat programul de studii universitare pentru care vrei să aplici;

●      Alege sesiunea de admitere aferentă programului de studii universitare pentru care vrei să aplici.

5. Secțiunea „Date personale”

Completează datele tale personale și câteva informații generale, în acord cu câmpurile definite. Pentru unele câmpuri ai posibilitatea de a selecta „ALTĂ OPȚIUNE” (spre exemplu, dacă selectezi o altă țară natală în afară de România). După selectarea „ALTĂ OPȚIUNE”, sub acest câmp se va deschide altul, necompletat, unde te rugăm să introduci manual propria opțiune, dacă aceasta nu se află în listele de opțiuni prestabilite din platformă.

Dacă răspunsul tău este „Da” la unele dintre întrebările din categoria „Informații generale”, un nou câmp necompletat se va deschide automat, pentru ca tu să oferi informații detaliate despre contextul respectiv. De asemenea, va trebui să încarci documentele justificative pentru întrebarea la care ai răspuns afirmativ, în secțiunea „Documente necesare”.

Dacă dorești să candidezi pentru unul dintre locurile alocate categoriilor specifice de candidați, ai opțiunea de a alege între:

–        candidați de etnie romă (în cazul în care, în secțiunea Date personale, ai selectat „rom” în câmpul dedicat etniei);

–        candidați proveniți din centre de plasament (în cazul în care ai selectat la câmpul Situație socială distinctă faptul că provii dintr-un centru de plasament sau din sistemul de protecție socială);

–        candidați cu dizabilități / cerințe educaționale speciale (în cazul în care ai selectat, în câmpurile aferente, că suferi de o dizabilitate sau ai cerințe educaționale speciale și ai detaliat situația).

Pentru a aplica pe locurile menționate anterior, este nevoie ca, în secțiunea Documente necesare, să încarci și documentele justificative pentru situația în care te încadrezi.

6. Secțiunea „Date părinți” se generează automat, după completarea și salvarea secțiunii de date personale, dar numai pentru candidații care au cel mult 26 de ani.

După ce salvezi și datele din această secțiune, poți trece mai departe!

7. Secțiunea „Liceul absolvit” (pentru ciclul de studii universitare de licență) (sau, dacă aplici pentru un program de studii universitare de masterat – Studii universitare de licență absolvite)conține câmpuri unde trebuie să ne informezi despre ultimele studii absolvite și eventuale studii universitare nefinalizate, în derulare sau întrerupte.

Pentru ciclul de studii universitare de licență, în această secțiune vei avea posibilitatea să alegi dacă dorești să candidezi pentru unul dintre locurile special alocate pentru ciclul de studii universitare de licență pentru absolvenții de licee din mediul rural.

În cazul în care ai promovat examenul de bacalaureat înainte de anul în curs, selectează dacă ai mai parcurs alte programe de studii universitare de licență, dacă sunt în curs de derulare sau întrerupte.

Dacă ai bifat „Da” la întrebarea de mai sus, urmează ca în lista de secțiuni de la începutul paginii să se adauge una nouă, Studii universitare întrerupte/ în curs de derulare. Regulile de completare a câmpurilor rămân aceleași, dar la această secțiune cea mai importantă întrebare este despre forma de finanțare a studiilor pe care le-ai urmat deja.

Atenție! Dacă deja ai urmat anul I pe loc finanțat de la bugetul de stat la alt program de studii universitare din cadrul aceluiași ciclu de studii universitare (licență/masterat), indiferent dacă ai absolvit sau nu respectivul program de studii și indiferent de universitate (din România), vei putea candida doar pe locuri cu taxă.

Tot în secțiunea Liceul absolvit (sau la secțiunea Studii universitare de licență absolvite,dacă aplici pentru un program de studii universitare de masterat), în cazul în care diploma obținută de tine este emisă în altă țară decât România și nu deții încă documentul de echivalare, poți opta pentru depunerea dosarului de echivalare la CNRED (Centrul Național de Recunoaștere și Echivalare a Diplomelor) prin intermediul Direcției de Relații Internaționale (DRI) al UVT. Dacă optezi pentru acest lucru, documentele necesare se vor depune la DRI-UVT, iar înainte de depunerea prezentului dosar de înscriere, va fi necesar să achiți, în secțiunea de taxe, și taxa de procesare a dosarului, în cuantum de 300 de lei.

Dacă diploma ta este emisă în altă țară decât România, dar deții deja documentul de echivalare, va trebui să completezi suplimentar și numărul și seria acestuia.

Salvează totul și continuă procesul prin alegerea opțiunilor!

8. Secțiunea „Opțiunile mele” conține o coloană cu programele de studii universitare disponibile la sesiunea la care ai aplicat și una cu opțiunile pe care le selectezi.

Atenție! Alegerea opțiunilor este poate cea mai importantă activitate din cadrul procesului de înscriere pentru admiterea la studii universitare.

Printr-o opțiune înțelegem alegerea unui program de studii universitare împreună cu un tip de loc. Locurile pot fi finanțate de la bugetul de stat sau pot fi cu taxă.

Îți recomandăm să alegi și opțiunile de loc cu taxă, pe lângă cele finanțate de la bugetul de stat, pentru a te asigura că vei fi repartizat pe unul dintre locuri.

Crearea clasamentelor se va face în funcție de ordinea opțiunilor tale pe programe de studii și tipuri de locuri. Dacă nu vei selecta și opțiuni pe locuri cu taxă, nu vei fi distribuit pe aceste locuri în cazul în care nu vei fi eligibil pentru un loc finanțat de la bugetul de stat, chiar dacă media de admitere ți-ar permite să ocupi un astfel de loc.

9. Secțiunea „Documente necesare” conține câmpuri în care trebuie să încarci fișierele solicitate în cadrul fiecărei sesiuni de admitere.

În cazul în care aplici pentru un program de studii universitare de masterat sau dacă te încadrezi în categoria românilor de pretutindeni, lista de documente necesare va fi puțin diferită.

Este important să încarci în această secțiune toate documentele obligatorii (cele marcate cu asterisc roșu), dar și alte documente justificative sau specifice fiecărui program de studii, după caz (care atestă parcurgerea unui alt program de studii, diplome obținute, documentul de eechivalare/recunoaștere a studiilor, documente care atestă că suferi de o dizabilitate, eseu, proiect de cercetare șamd.).

10. Secțiunea „Rezultate obținute” nu se completează de candidat. În această secțiune îți vei putea vizualiza rezultatele numai după susținerea probei de admitere și introducerea notelor de către membrii comisiei de admitere.

11. Secțiunea „Verificare date introduse” îți permite vizualizarea informațiilor introduse în secțiunile din formularul de înscriere și a documentelor încărcate în fiecare câmp în parte. Dacă observi greșeli în această secțiune, mai ai posibilitatea să revii asupra datelor tale.

După completarea integrală a informațiilor din formularul de înscriere și după încărcarea documentelor solicitate, urmează:

12. Efectuarea plății taxei de înscriere.

Achitarea taxei de înscriere (200 de lei) sau încărcarea documentelor justificative pentru scutirea de taxă este ultimul pas din înscrierea la procesul de admitere, având ulterior posibilitatea de a depune dosarul.

Atenție! Dacă depui mai multe dosare de înscriere în cadrul aceleiași facultăți, taxa de înscriere se plătește o singură dată, pentru celelalte dosare taxa fiind preluată automat și fiind considerată achitată.

Pentru a începe efectuarea plății, selectează butonul Plătește.

În mesajul care apare, selectează una dintre variante și dă click din nou pe „Plătește”. Taxele aferente procesului de admitere se plătesc exclusiv prin plată online cu cardul. În cazul în care deții un document care să te scutească de achitarea taxei de înscriere, alege opțiunea „Scutire taxă” și încarcă documentele justificative în câmpul corespunzător.

13. Tot ce trebuie să mai faci este să mergi la secțiunea Depunere dosar, să bifezi căsuțele de aici, prin care confirmi că toate datele introduse în platforma de admitere online a UVT sunt reale, să alegi răspunsul la eventualele întrebări suplimentare (de exemplu, legate de proba de admitere) și să dai click pe butonul Finalizează și depune.

În acest moment statusul dosarului tău ar trebui să se modifice din „Neînregistrat” în „Înregistrat”.

Îți recomandăm să-ți verifici constant e-mailul în această perioadă, pentru a putea să-ți remediezi în timp util eventualele aspecte neconforme pe care comisia de admitere a facultății în cadrul căreia ai aplicat ți le va notifica.

Dacă totul este în regulă cu dosarul tău, comisia va valida dosarul, statusul acestuia schimbându-se în Validat ne-certificat sau Validat. Statusul Validat va apărea doar dacă între timp ai și certificat conform cu originalul toate documentele încărcate în dosarul tău, solicitate de regulamentul privind organizarea și desfășurarea procesului de admitere al facultății pentru care ai aplicat.

Prin excepție, pentru candidații români de pretutindeni, statusul dosarului va fi schimbat în Validat, cât timp dosarul este complet și corect completat, urmând ca certificarea conform cu originalul a documentelor să se realizeze până cel târziu în prima zi a anului universitar.

Articolul precedentNumăr de locuri în creștere pentru admiterea la Universitatea Politehnica Timișoara
Articolul următorSpecialități HoReCa de top premiate la Facultatea de Inginerie Alimentară din Timișoara. Creativitatea și inovarea apreciate de un juriu de specialitate

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.