Primăria Timișoara vrea să aduage noi mijloace de transport în comun în flota STPT. Pentru tramvaie mai mici, care pot rula și pe lini nereabilitate, troleibuze cu baterie și autobuze electrice mici se va aplica pentru o nouă finanțare din fonduri europene.
Fondurile se vor cere pe Programul Regional Vest 2021 –2027 . Fără TVA, se stimează că e nevoie de 39 de milioane de euro, pentru a lua 40 de noi mijloace de transport: tramvaie medii, troleibuze cu baterii și autobuze electrice. Dorința e de a lua zece astfel de tramvaie, la capacitate de 150 de călători, care ar putea rula și pe liniile 7, una cu mari probleme, sau 9. Ele ar costa 22,9 milioane de euro fără TVA. Pe listă se află și 40 de troleibuze cu baterie, la un cost de 4,6 milioane de euro fără TVA, dar și 20 de autobuze mici, de 12 metri, de 11,4 milioane de euro fără TVA.
Mai ales tramvaiele de mici dimeniuni sunt o soluție, care ne poate duce și cu gândul însă că primăria va amâna reabilitarea unor linii de tramvai. ”Modernizarea transportului public local este una din prioritățile noastre strategice. Ținta noastră este ca tot mai mulți timișoreni să utilizeze transportul public în locul mașinii personale atunci când se deplasează în oraș. Cu noua finanțare vrem să rezolvăm și una din marile probleme actuale și anume condiții mai bune de călătorie pe liniile 7 și 9 de tramvai, pentru care cumpărăm tramvaie de mai mici dimensiuni care pot circula pe actuala infrastructură”, spune primarul
Dominic Fritz.
Cel mai probabil, depunerea cererii la ADR Vest se va face după ce consilierii locali vor aproba acest lucru joi, la o ședinnță de plen pentru cereri pe fonduri europene. Rămâne de văzut dacă noile achiziții se vor face în acest an, în funcție de aprobare cererii și, foarte important, licitații. Orașul are acum 150 de mijloace de transport noi, autobuze electrice și tramvaie Bozanakaya, plus autobuzele Mercedes.