Se apropie luna mai, termenul-limită anual pentru a cumpăra certificatele de mediu impuse de legislația europeană pentru poluatorii precum și Colterm Timișoara. Cu toate acestea, înultimul comunicat de presă-raport, administratorul special Cristian Amza nu pomenește dacă s-a început achiziția certificatelor d epe bursă sau nu.

Amza spune că, după răcirea din ultimele zile, s-a crescut din nou energi  termică livrată. „Colterm S.A a luat și în aceste zile decizia de a crește temperaturile de livrare pe rețeaua
primară de transport, astfel încât caloriferele timișorenilor să fie mai calde în zilele pentru care meteorologii au transmis avertizarea de temperaturi mai scăzute decât normalul perioadei în care ne aflăm. De altfel, în perioadele cu temperaturi extreme, Colterm crește automat temperatura agentului termic pentru a asigura confortul cetățenilor”, punctează Amza.

Aflăm și că în martie a fost nevoie de mai puțină căldură decât în februarie. ”În ce privește consumul, în luna martie, la cărbune a fost de 25.757 tone, înregistrându- se astfel o scădere față de luna februarie, când consumul a fost de 30.056 tone. Practic, temperaturile mai crescute au generat o reducere de aproximativ 14,3% a consumului de cărbune. Și în cazul gazului natural se observă o scădere semnificativă a consumului în luna martie, 56.820 MWh, față de 70.514 MWh în luna februarie, ceea ce înseamnă o reducere depeste 19%. Această diminuare poate fi pusă pe seama temperaturilor mai ridicate din luna martie, dar și a unei optimizări a utilizării resurselor”, mai punctează Amza.

Interesant este că Amza vorbește de avantaje strategice pentru iarna viitoare, într-un context internațional fragil, inclusiv pe piața energiei. ”În acest moment, societatea de termoficare dispune de 25.290 MWh de gaz neconsumat în această iarnă, care urmează a fi folosit în sezonul rece viitor. Acest stoc reprezintă un avantaj strategic, oferind un grad sporit de securitate energetică pentru perioada următoare. Alimentarea cu cărbune se realizează în continuare cu o frecvență de 3 trenuri pe săptămână, adică aproximativ 3.750 tone. Acest ritm de aprovizionare permite o menținere rezonabilă a stocurilor, în condițiile unui consum zilnic relativ constant”, mai punctează Amza.

Colterm este în insolvență de mai mulți ani. Compania nu a comunicat nici dacă s-a aprobat planul de reorganizare, căci trecerea de la faza de observare a procedurii de reorganizare la planul de reorganizare e un moment-cheie, deoarece atunci trebuie să se înceapă achitarea datoriilor conform graficului. În anii trecuși, Colterm a reușit achizișia certificatelor de mediu în termen și nu a mai luat amenzi.

Articolul precedent6 aspecte-cheie de care să ții cont când alegi o plită încorporabilă modernă!
Articolul următorBărbat sexagenar, răsturnat cu mașina pe un drum foarte circulat!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.