În Timișoara circulă tramvaie cu numere de la 1 la 9, dar sunt doar opt trasee, căci 3-ul e o amintire din 2009. Și va mai rămâne încă o vreme, pentru că nu există planuri concrete de a o revitaliza, cu toată că locuitorii din Freidorf doresc acest lucru.

Linia a fost desființată definitiv în 2009, deși se mai reabilitase în perioada 2003-2004, vreme în care a existat o linie temporară de autobuz, tot 3, care avea stație inclusiv pe Bulevardul 16 Decembrie. Așa cum timișorenii știu, 3-ul circula de la Gara de Nord prin Dâmbovița până la Pasajul de  la strada Polonă, despre care ni se tot promite că va fi reabilitat. Așadar, se ajungea până la intrarea în Utvin. De atunci, în cartier efectiv circulă doar Expresul 7 (fostul autobuz 42) și Expresul 3, prelungit de la intrarea în Giroc până la capătul fostului sat de nemți alipit Timișoarei.

Desigur, de-a lungul timpului, s-a  mai redeschis subiectul reabilitării liniei, care mai există doar pe anumite porțiuni, mai ales acolo unde linia era simplă, precum în apropierea Pieței Petofi Sandor. Dominic Fritz a avut primul său contact cu Timișoara în acest cartier, și a mărturisit că a mers inclusiv el cu 3-ul, în ultimii săi ai de existență. Însă liniile de tramvai sunt o mare provocare pentru administrația Fritz, deși a finalizat proiectele de reabilitare pe Bulevardul Cetății și Calea Stan Vidrighin.

Fondurile europene se alocă în acest ciclu doar pentru linii în sine, nu și pentru asfaltare. Așadar, dacă se dorește o modernizare completă a vreunei artere circulate, e nevoie ca o parte semnificativă de bani de la bugetul local sau de la Guvern. Ceea ce trebuie făcut, de exemplu, pe Calea Buziașului, unde stadionul-lego implică și mutarea mai spre oraș a buclei. Linia de tramvai de scurtează, așadar, dar o linie nouă va permite utilizarea de tramvaie noi pe liniile 8 și 9, pe lângă.

De asemenea, e nevoie de modernizarea liniei 7, care are mari probleme pe porțiunea din Fratelia, în zona străzilor Aluniș și Musicescu. De altfel, e o chestiune de timp până ce o garnitură nemțească nu va deraia acolo. Altfel, toate tramvaiele noi sunt acum recepționate la Timișoara și ar trebui, încet-încet, să dispară și rablele, exceptând linia 7.

Precizăm că din vară, există o petiție online pentru reintroducerea liniei de tramvai 3. Are strânse 50 de semnături.

 

 

 

Articolul precedent”Minunile” Timișoarei: demolata piață Aurora funcționează în continuare
Articolul următorSCM Poli Timișoara în anul ”fentării” barajului

3 COMENTARII

  1. Se face line de tren pt aeroport unde sunt 30 de angajati care nerg cu autobusul

    Stadion la optica

    De ce nu se face linia 3 pana la Utvin ?
    unde sunt sute de calatori

  2. Inițiativa este bună, dar trageți efectiv de un cal mort. Că refuzați să admiteți sau nu asta nu schimbă cu nimic o realitate obiectivă și cuantificabilă cu dovezi și fapte fișe de proiect semnate și ștampilate ș.a.m.d, absolut toate proiectele de reabilitare a căii de rulare și noua flotă de tramvaie plus Karsanele electrice sunt atrase de administrația precedentă, iar în afară de ,,proiecte la stadiul de simplă idee/intenție” de reabilitare a piețelor Mocioni și Traian și de îngustare a Căii Șagului, nu există filetoane proiecte/dosare de proiecte ale noii admintratii.

    La un buget ce merge spre 3 miliarde de lei frate, deci nu e vorba de lipsă de resurse financiare. Curious unde se revarsă la modul efectiv această sumă colosală, că am trecut de la 100 de șantiere deschise la un buget de 1,4 miliarde de lei și 35 de proiecte pe fonduri europene, la azi mâine 3 miliarde de lei, 0 proiecte și apogeul absolut al stagnării pe toate planurile.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.