Ai probleme cu somnul? Iată ce poți face pentru a le diminua

În zilele noastre, tot mai multă lume se luptă cu diverse probleme ale somnului. Cele mai întâlnite probleme sunt legate de somnul foarte agitat sau apariția insomniilor, iar aceste probleme apar din cauza faptului că nu există o rutină serioasă.

Implementând un stil de viață sănătos și un plan de somn, majoritatea problemelor vor începe să se diminueze, iar starea de bine va lua locul oboselii. Dacă vrei să adormi mai repede și să ai un somn odihnitor, citește rândurile de mai jos.

4 idei pentru un somn mai odihnitor

Renunță la ecrane
Ne-am obișnuit să folosim telefonul mobil, laptopul sau tableta până în ultimul moment chiar și înainte de culcare. Însă, trebuie să știi că ecranul albastru de la toate dispozitivele digitale influențează într-un mod negativ foarte mult somnul, chiar dacă nu suntem conștienți de acest lucru. Tocmai de aceea este ideal să lași deoparte orice dispozitiv cu cel puțin o oră sau două înainte de culcare și să te focusezi pe alte lucruri, precum sunt câteva pagini citite din cartea preferată ori chiar savurarea unei băuturi calde.

Acordă atenție alimentației
Alimentația este un factor extrem de important pentru starea noastră de bine. Cel mai important este să nu te duci niciodată la culcare înfometat sau cu stomacul plin. Tocmai de aceea este bine ca ultima masă să fie luată cu trei ore înainte de culcare. În plus, poți face o plimbare scurtă după masă astfel încât corpul să poată digera mai bine tot ce ai mâncat și să nu ai senzația aceea de prea plin atunci când te pui în pat. Nici ciocolata sau alcoolul nu sunt recomandate a fi consumate înainte de culcare deoarece te pot agita și pot crea insomnii.

Creează o atmosferă liniștită
Spațiul în care alegi să te odihnești contează extrem de mult în ritualul de somn. Tocmai de aceea, este bine să pui accent pe lumină, pe efectele sonore, dar și pe miros. Dacă locuiești într-o casă cu multe camere, poți transforma dormitorul într-o oază de relaxare, cu muzică liniștită, lumini calde și mirosuri încântătoare care să te ademenească la somn. Iar dacă locuiești într-o garsonieră, iar livingul îți este și dormitor, îți poți amenaja întreaga locuință urmând câteva criterii care te vor ajuta și pe timpul zilei: poți monta niște corpuri de iluminat pentru living cu lumină caldă, organizează un colț cu multe plante verzi, cumpără un aparat de aromaterapie și alege niște draperii opace. La Sensodays.ro găsești o mulțime de obiecte care să te ajute în amenajarea corectă a spațiului pentru un somn odihnitor.

Fă mișcare regulat
Știai că activitatea fizică regulată poate influența somnul în bine? Făcând zilnic mișcare nu vei mai fi o persoană sedentară și îți vei forma obiceiuri mai sănătoase. Chiar și așa, ai grijă să nu faci foarte multă activitate înainte de culcare deoarece nivelul de adrenalină va crește și îți va fi mult mai dificil să adormi. Poți totuși să faci câteva minute de yoga sau stretching, care să te detensioneze după o zi grea la birou. În concluzie, pentru a avea un somn odihnitor, trebuie să începi să-ți creezi o rutină și să te cunoști îndeaproape. Ai nevoie să știi care sunt nevoile tale, la ce reacționează bine corpul și la ce nu. Odată implementate câteva modificări în viața de zi cu zi, indiferent că este vorba despre alimentație sau despre renunțarea la device-uri, vei vedea că relația cu somnul se va modifica. Un corp odihnit este un corp sănătos și cu un sistem imunitar bun.

Sursă foto: Freepik.com

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here