Angajatul ideal: ce CALITATI trebuie sa aiba un ospatar daca iti doresti sa ai clienti FERICITI

Daca detii un restaurant, ai nevoie de mai multi bucatari si chelneri, care sa poata onora comenzile intr-un mod foarte prompt si profesional. Ai nevoie de angajati rapizi, seriosi si care se implica 100% la locul de munca, pentru a putea aduce profitul dorit.

Ospatarii sunt cei care reprezinta, in mod direct, business-ul tau. Ei sunt “fata” localului, si, in acelasi timp, cei care au puterea de a transforma o masa in oras intr-o experienta foarte placuta, ceea ce garanteaza fidelizarea clientilor pe termen lung. Asadar, nu trebuie sa faci compromisuri la acest capitol.

Daca te afli la inceput de drum in domeniul HoReCa si nu stii exact care sunt conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca un chelner de nota 10, citeste articolul in continuare.

Exista calitati cu care trebuie sa fie inzestrat un ospatar iscusit, iar acestea sunt:

Amabilitate

Un ospatar trebuie sa fie amabil cu toti clientii. Acesta trebuie sa recomande anumite preparate si sa ofere informatii suplimentare la cererea consumatorilor. In cazul in care clientul are anumite pretentii, chelnerul trebuie sa le indeplineasca, pentru ca servirea sa fie de nota 10. Amabilitatea trebuie sa fie prima caracteristica a unui ospatar exceptional.

Respect

Orice chelner trebuie sa trateze cu respect fiecare client in parte. Nu conteaza daca un  consumator are anumite cerinte exagerate, vorbeste intr-un mod agresiv sau este arogant, ospatarul trebuie sa-i raspunda intr-un mod politicos. In orice restaurant sau locatie din domeniul HoReCa, consumatorul este cel mai important, iar acesta trebuie tratat ca atare, indiferent de situatie.

Bineinteles, nu intra in calcul momentele in care clientul depaseste limitele bunului simt. Intr-o astfel de situatie, trebuie luata atitudine chiar din partea conducerii restaurantului.

Atitudine pozitiva

Chelnerii trebuie sa zambeasca si sa aiba o atitudine pozitiva, pentru a atrage clientii. De

foarte multe ori consumatorii se intorc intr-un restaurant atat pentru mancarea gustoasa, cat si pentru modul in care sunt tratati de catre ospatari. Daca ospatarul reuseste sa induca o stare buna de dispozitie clientilor, sa-i faca sa rada si sa se simta bine, profitul si succesul sunt garantate! Astfel, in profilul unei chelner trebuie sa se regaseasca optimismul.

Rapiditate

Chelnerul trebuie sa serveasca cu rapiditate mancarea si bauturile. Daca clientii stau si asteapta comanda mai mult de 30 de minute, este foarte posibil ca acestia sa se ridice de la masa, sa plece si sa nu se mai revina. Astfel, rapiditatea trebuie sa fie printre caracteristicile de baza ale unui ospatar ideal.

Respectarea regulilor

Avand in vedere pandemia prin care trece intreaga lume, este foarte important ca ospatarul sa fie de acord sa poarte masca de protectie medicala pe tot parcursul programului de lucru. Orice client are pretentia de a se simti in siguranta in momentul in care serveste masa in oras. Faptul ca ospatarii iau contact direct cu multi oameni pe zi, inseamna ca acestia fac parte din categoria expusa acestui virus. Astfel, este necesar ca echipamentul de protectie sa nu lipseasca. Acest lucru este benefic atat pentru sanatatea personala, cat si pentru cea a vizitatorilor.

In cele din urma, chelnerul poate fi un om cu studii superioare sau doar cu cele 12 clase obligatorii, deoarece tot ceea ce conteaza cu adevarat sunt aspectele prezentate mai sus. Evita personalul care face aceste greseli, daca iti doresti sa ai o afacere infloritoare.
Tine cont de toate acestea de fiecare data cand faci o angajare noua pe acest post din cadrul firmei tale!

 

Sursa foto: Unsplash.com

Întreaga responsabilitate a comentariilor lăsate de dumneavoastră vă aparține!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here