Ce este meditaţia Mindfulness şi ce beneficii are aceasta?

Probabil ai tot auzit despre meditaţia Mindfulness sau chiar ţi-a fost recomandată de o anume persoană atunci când i-ai povestit că nu te afli într-o stare prea bună. Nu ştii însă ce este aceasta şi care sunt beneficiile pe care le comportă? Acum ai ocazia de a află ce este meditaţia mindfulness pe eduwiki.ro şi de a face cunoştinţă cu numeroasele beneficii pe care le comportă aceasta.

Ce este meditaţia Mindfulness?

Meditaţia Mindfulness este o practică de antrenament mental care îţi oferă şansa de a învăţa cum să înlături gândurile rele, să renunţi la negativitate şi să îţi calmezi atât mintea, cât şi corpul. Această tehnică este, de fapt, una care combină meditaţia clasică cu practica mindfulness, fiind definită drept o stare mentală care implică concentrarea deplină pe „acum”, pe momentul prezent, astfel încât să te poţi recunoaşte aşa cum eşti în momentul respectiv şi să te accepţi aşa cum eşti, să îţi accepţi gândurile, sentimentele şi senzaţiile fără a te autojudeca.

Tehnicile acestui tip de meditaţie pot varia, dar de regulă meditaţia mindfulness implică respiraţia profundă şi conştientizarea propriei persoane, respectiv a corpului şi a minţii. Practicarea acesteia nu necesită nici vreo recuzită anume, nici pregătire într-un anume sens. Tot ceea ce trebuie să ai este un loc confortabil în care să stai, câteva minute de timp liber şi o mentalitate lipsită de prejudecăţi.

Cele mai importante beneficii oferite de meditaţia Mindfulness

Beneficiile pe care le are această tehnică sunt reprezentative atât pentru sănătatea fizică, cât şi pentru cea mentală. Printre acestea se numără:

– reducerea stresului: s-a demonstrat că reducerea stresului bazată pe mindfulness reprezintă o abordare terapeutică standardizată, această tehnică reducând simptomele stresului la persoanele care nu au alte probleme de sănătate. De asemenea, practică este benefică şi pentru persoanele care suferă de tulburări psihice sau fizice, inclusiv anxietate, depresie sau durere cronică.
– întărirea imunităţii: această practică poate îmbunătăţi rezistenţa organismului la boli;
– un somn mai bun: studiile arată că această practică îmbunătăţeşte somnul şi poate fi utilă chiar pentru tratarea unor tulburări ale somnului.
– frecvenţă mai scăzută a bolilor cardiace: bolile de inimă reprezintă una dintre cauzele de deces cele mai des întâlnite în zilele noastre. Cei care practică meditaţia mindfulness cu o frecvenţă crescută au incidență mai scăzute ale bolilor cardiace şi au rezultate mai bune la testele de capacitate cardiovasculară.

A face din meditaţia mindfulness o practică obişnuită poate duce la obţinerea unor avantaje numeroase şi la efecte mai puternice, dar asta nu înseamnă că trebuie să faci acest lucru zi de zi. Meditând astfel de trei până la patru ori pe săptămână poţi beneficia de aceste avantaje pe care le oferă această practică, însă este evident că pentru beneficii mari este nevoie de practică regulată.

Pe măsură ce practici acest tip de meditaţie, vei reuşi să găseşti modalităţile potrivite pentru a îţi face din aceasta un stil de viaţă, mai ales atunci când eşti prea ocupat să îţi găseşti puţin timp pentru propria persoană. Meditaţia Mindfulness nu este numai o tehnică, ci poate deveni un mod de a fi, un mod de a petrece câteva minute pe zi într-un stil care îţi va defini practic întreaga viaţă şi modul în care te raportezi apoi la aceasta.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here