Ce pățești dacă dormi mai puțin de opt ore pe noapte

Sunt anumite persoane pentru care somnul nu este neapărat o prioritate în viață și se laudă că nu au nevoie de prea multă odihnă pentru a funcționa în mod corespunzător. Însă somnul nu trebuie privit ca pe o prioritate, ci ca pe o necesitate. Din pricina programului încărcat și a altor factori externi, mulți nu apucă să doarmă mai mult de 5-6 ori pe noapte, iar acest lucru atrage după sine o serie de probleme serioase de sănătate. Somnul insuficient, precum și cel de proastă calitate, are un impact direct asupra duratei vieții. Efectele negative ale somnului insuficient asupra stării generale de sănătate au fost demonstrate științific în nenumărate rânduri și, din păcate, unele dintre ele sunt de-a dreptul devastatoare pentru organism.

Iată ce ți se poate întâmpla dacă nu dormi cel puțin opt ore pe noapte:

Riști să te îmbolnăvești grav

Privarea de somn și forțarea organismului să nu se odihnească atât cât ar trebui afectează în mod direct imunitatea. Când nu dormi suficient, numărul celulelor T responsabile cu buna funcționare a sistemului imunitar și cu atacul direct al patogenilor intruzivi, dar și a celulelor imunitare B (cele care declanșează reacțiile de apărare ale organismului) scade și apare riscul dezvoltării răcelilor sau al gripelor. Potrivit studiilor, sistemul imunitar se reface în timpul somnului.

Mai mult, lipsa odihnei suficiente duce la riscul apariției cancerului, diabetului și a problemelor cardiace.

Acumulezi kilograme nedorite

Sigur ți s-a întâmplat să simți o senzație incontrolabilă de foame după o noapte nedormită, nu? Ei bine, dezechilibrul hormonal provocat de lipsa somnului duce la creșterea apetitului și, implicit, la acumularea nedorită a kilogramelor. Mai ales că atunci când nu dormi suficient și te simți obosit, nevoia de a mânca alimente nesănătoase (dulciuri, mâncare tip fast-food, alimente grase, prăjeli etc.) este și mai mare.

Ești supus pierderilor de memorie

Ai observat, probabil, cum în zilele în care nu apuci să te odihnești suficient, te concentrezi cu foarte multă dificultate, ești dezorientat/ă, acționezi într-un ritm lent și uiți anumite lucruri pe care, în mod normal, le făceai instinctiv. Acesta este un alt efect al privării de somn ce duce la tulburări cognitive permanente, precum pierderile de memorie.

Ești mai predispus riscului de deces prematur

Pe termen lung, lipsa severă de odihnă corespunzătoare (doar 5-6 ore pe noapte) triplează riscul de deces prematur în cazul persoanelor adulte. Conform studiilor de specialitate, cei care dorm mai puțin de șase ore pe noapte sunt de patru ori mai predispuși să moară prematur în următorii 14 ani.

Pe lângă toate acestea, riscul apariției depresiei, scăderea productivității la locul de muncă, creșterea riscului de a te accidenta sau îmbătrânirea prematură sunt alte efecte îngrozitoare ale somnului insuficient.

Somnul este esențial pentru ca organismul să rămână sănătos și să funcționeze la capacitate maximă. Așa că ia măsuri și asigură-te că aloci cel puțin 8 ore de somnului în fiecare noapte pentru a fi mereu în cea mai bună formă.

Întreaga responsabilitate a comentariilor lăsate de dumneavoastră vă aparține!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here