vaporetto

Aleșii locali au dublat suma alocată inițial pentru cumpărarea vaporașelor de pe Bega. Decizia a fost luată după eșecul înregistrat de municipalitate în achiziționarea ambarcațiunilor pentru care s-au alocat inițial prea puțini bani, astfel încât nicio firmă nu s-a înscris la licitație.

Potrivit edilului, printr-un amendament a crescut prețul de la 260.000 euro, cât era prevăzut, la 360.000 euro. Astfel că suma maximă plătită pentru un vaporaș este de 360.000 de euro, însă prețul final va fi stabilit la licitație. “S-a urmărit  să fie o sumă totală alocată la care să ne putem aștepta că vin ofertanții. Prima încercare s-a desfășurat cu un plafon prea jos situat încât niciun ofertant nu s-a prezentat. Dacă nu reușim să achiziționăm aceste șapte ambarcațiuni de tip vaporetto, pierdem fonduri europene”, spune primarul Timișoarei, Nicolae Robu.

De cealaltă parte, edilul precizează că în prezent nu există riscul ca fondurile europene să se piardă, întrucât vaporașele trebuie cumpărate până la sfârșitul anului. Nicolae Robu dă asigurări că proiectul nu este în pericol. “Specialiștii când fac un proiect se angajează să răspundă de eventuala nereușită a proiectului. Nu este în pericol dacă noi reușim să facem achiziția. Pe malurile Begăi s-a lucrat cu spor și lucrările sunt în stadiu avansat. Ce a mai rămas de făcut se poate termina în termenul pe care-l avem la dispoziție”, explică edilul.

În plus, primarul se arată nemulțumit că vaporașele sunt cam mari, în ciuda faptului că specialiștii au dat garanții că nu sunt. “Percepția mea de la bun început a fost că sunt cam mari cele prevăzute de specialiști. Nu pot determina un specialist să facă proiectul așa cum doresc eu. Pot să-i cer să analizeze, pot să vin cu propuneri pe care el dacă vrea și le însușește… ”, completează primarul Nicolae Robu.

Cele nouă staţii pentru vaporaşe vor fi la Podul Mihai Viteazul, Podul Dacilor, Podul Decebal, Podul Michelangelo, Podul Mitropolit Andrei Şaguna (Tinereţii), Podul Traian, Podul Ştefan cel Mare, în dreptul străzii Vulturilor şi la Podul Modoş.

Primarul Nicolae Robu a mai precizat că modalitatea în care vor circula vaporașele și costul biletelor vor fi anunțate după ce ambarcațiunile vor fi achiziționate. Potrivit edilului, cele şapte vaporase vor fi administrate de RATT. Modalitatea în care vor circula vaporașele și prețul biletelor vor fi anunțate după ce vor fi achiziţionate ambarcațiunile.

Valoarea totală a contractului este de peste un milion de euro.

(Sursa foto: www.viajenaviagem.com)

Articolul precedentÎn Timiș, 300 de cereri înregistrate pentru a doua etapă de înscriere în clasa pregătitoare
Articolul următorElevii lugojeni au asistat la exerciții demonstrative efectuate de jandarmi

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.