Primăria Municipiului Timișoara automatizează macazele de la intersecția dintre Calea Stan Vidrighin și Bulevardul 1 Decembrie 1918. Investiția de reabilitare a Căii Stan Vidrighin se află într-un stadiu avansat de execuție, iar liniile de tramvai sunt aproape finalizate. În acest sens, administrația locală achiziționează echipamentele speciale pentru a finaliza infrastructura de tramvaie.

„Vom avea o intersecție modernă pentru culoarul de mobilitate pe care îl construim pe Stan Vidrighin, fostul Buziașului. Renunțăm la sistemul de operare anacronic în care vatmanul trebuia să coboare din tramvai pentru a schimba macazul și am semnat contractul pentru noile echipamente automate. În intersecție va fi o lucrare complexă, dar la final vom salva timp prețios pentru cei care folosesc tramvaiul să meargă la lucru în această zonă”, anunță primarul Dominic Fritz.

Reabilitarea Căii Stan Vidrighin este unul dintre proiectele majore de infrastructură ale orașului, care oferă variante sigure și confortabile de deplasare, atât cu tramvaiul, cât și cu mașina sau bicicleta. Lucrările au fost demarate în primăvara anului trecut și includ reamenajarea liniei duble de tramvai, două benzi de carosabil pe sens, piste de bicicletă și îmbunătățirea trotuarelor.

Totodată, se efectuează lucrări de modernizare a infrastructurii subterane (apă și canalizare, telecomunicații), precum și de execuție a instalațiilor de iluminat stradal și pietonal. În ceea ce privește linia de tramvai, lucrarea este aproape de finalizare, iar investiția totală este realizată în proporție de peste 70%. Proiectul de reabilitare a magistralei de apă, parte a investiției AQUATIM, a fost finalizat pe această porțiune.

Valoarea contractului pentru macazele automate și modernizarea intersecției pentru tramvaie este de 2.205.000 lei (fără TVA), iar termenul de livrare a echipamentelor este de 2 luni.
Obiectivul de investiții „Reabilitarea liniilor de tramvai și modernizarea tramelor stradale în Municipiul Timișoara, Traseu 2, Calea Stan Vidrighin” este finanțat prin bugetul local al Municipiului Timișoara. Valoarea proiectului este de 83 de milioane de lei (TVA inclus). Primăria Timișoara are în plan să acceseze o finanțare europeană pe Programul Regional Vest (PRV) 2021-2027, pentru a acoperi costurile suportate din bugetul local.

Articolul precedentSurprizele de la STPT continuă! Transport gratuit cu un tramvai istoric, plus altele
Articolul următorUnde călătorești în 2023? Descoperă propunerile de vacanță de la LGT

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.