Până la apariția autobuzelor electrice, tramvaiul era un mijloc de transport în comun foarte lăudat pentru că nu polua cu noxe. Puțini își amintesc că în Timișoara post-ceaușistă s-a pus de mai multe ori problema construirii de noi linii, dar toate au rămas la stadiul de… fantezie.
Pe vremea lui Gheorghe Ciuhandu s-a discutat de o extindere a liniei de tramvai chiar până la Șag. S-ar fi pornit de la Piața Veteranilor, peste pasajul peste calea ferată, până în comuna de pe malurile Timișului. Anii au trecut, proiectul a fost uitat, iar linia s-a extins doar până la Shopping City, construit pe locația fostei Dermatina și a fabricii de teracote. S-a așteptat cinci ani, din 2015 până în 2020, petru că a trebuit autorizată și mutarea stației de măsurarea a calității aerului, care nu putea fi lăsată între linii, dar și pentru că Robu începuse lucrarea fără aprobarea Autorității Feroviare Române.
Alt proiecte de conectare pe șine cu periurbanul era cel de linie până la Moșnița Nouă. O distanță mai scurtă, dar tot un proiect uitat. Drumul județean s-a extins, între timp, la patru benzi, iar comuna e lagată de Timișoara prin autobuzul M22, cu trei trasee, de Urseni, de Albina, și de Moșnița Veche. Și cam atât.
O altă idee ce viza extinderea urbană, de data aceasta pe teritoriul orașului, era de prelungire a liniei de tramvai 4 pe Calea Torontalului, până unde se află acum Vox, adică acolo unde acum un deceniu se terminau clădirile urbane. Altă idee rămasă tot la stadiul de proiect.
Nu în ultimul rând, în 2013 Nicolae Robu declara că ar fi dorit să facă o linie de tramvai din fața Gării de Nord până la Spitalul de Copii, o dublare a liniei 1 pe Republicii, care să scurteze călătoria. Nici această idee nu s-a mai concretizat.
În viitor ni se promite că tramvaiul 5 va ajunge prin Pasajul Solventul, pe viitorul pod, până la gară. Rămâne de văzut dacă nu va fi tot doar un deziderat.
Nu este chiar corect articolul la Moșnița pe timpul cînd domnul Sorincău era primar au fost aceste demersuri dar au eșuat din cauza locuitorilor care se temeau că vor crește prețurile fiind legați de Timișoara, prețurile au crescut și fără tramvai.