În 2024, s-au terminat două șantiere importante în Timișoara, Bulevardul Cetății și Calea Stan Vidrighin. Însă asta nu înseamnă că nu vom mai avea parte de închideri de trrfic sau devieri de rute de transport în comun, căci alte mari lucrări își așteaptă și ele rândul.

O lucrare importantă este cea a reparației Bulevardului Liviu Rereanu și, probabil, a Bulevardului Iosif Bulbuca. Ani de zile artera ce străbate de la est la vest zona de sud a Timișoarei a fost „chinuită” de tiruri, în lipsa variante ocolitoare de sud-est a centurii capitalei Banatului. ”Coșmarul” s-a terminat toamna aceasta, așa că acum se poate lucra în liniște pe bulevard, pentru a-l face drept din nou, și nu în veritabile ”valuri”, așa cum e în multe locații. Dominic Fritz a avut o postare cu referire la primăvară, iar apoi, vicele Lațcău pomenea chiar despre vară, inclusiv cu reparație pe alocuri a liniei lui 9. Așadar, foarte posibil să avem luni în care va fi nevoie de o ocolire pe Musicescu sau Mureș și în care tramvaiul va fi, mai mult ca sigur, autobuz.

De asemenea, primăria a semnat contractul pentru regenererea urbană a zonei Pieței Traian, un proiect propriu al administrației Fritz, pentru care s-a obținut finanțare europeană. Trebuie spus că lucrarea va fi amplă, astfel că vor fi închideri de trafic în Traian, dar și în piețele adiacente: Corneliu Miklosi, Romanilor și Petru Rareș. De asemenea, se va schimba în zonă și linia de tramvai. Cum Piața Traian e un important ”nod” al liniilor de tramvai, desigur, un șantier început în a doua parte a anului ar putea genera și noi devieri de trasee ale mijloacelor de transport pe șine.

Un alt proiect important al administrației Fritz, ceva mai puțin avansat, este regenerarea urbană a zonei Piața Maria – Piața Alexandru Mocioni – Bulevardul 16 Decembrie. Piața Alexandru Mocioni va căpata o nouă față și va fi reconfigurată și din punct de vedere al traficului. Se are și acolo în vedere și schimbarea liniilor de tramvai. Cum și în Sinaia și Maria trec multe linii de tramvai, va fi interesant dacă se va ajunge la etape similare de șantier deodată cu Piața Traian și ar însemna asta. Nu în ultimul rând, e imperios necesară o asfaltare a bulevardului în fața sediului pompierilor, unde asfaltul e foarte deteriorat.

O lucrare importantă este și refacerea pasajului din Freidorf. Pasajul rutier făcut din anii 1980 are o importanță sporită de când s-a dat în folosință și varianta de sud-est a centurii, deoarece acolo e capăt de șosea până când se va finaliza și varianta de vest, ceea ce mai durează. Cea existentă se va demola și se va construi alta nouă, ceeea ce, desigur, va duce și la ”încurcături” de trafic o vremea pentru cei ce trec desspre Utvin. Ocoliarea va fi, cel mai logic, pe strada Ovidiu Balea. Pentru refacerea pasajului s-a discutat și de pe vremea mandatului Robu, așa că anul acesta ar trebui să se intre și în ”pită”, cu bani de la bugetul local.

Alt proiect important ce așteaptă șantierul de pe vremea lui Robu e refacerea Podului Muncii. De altfel, a și existat un studiu de fezabilitate pentru lucrare, una similară cu refecerea podurilor Dragalina și Eroilor, care la vremea respectivă au fost finanțate din Programul Național de Dezvoltare Locală. Ceea ce ar însemna noi devieri de trafic, dar și modificarea tarseelor celor două autobuze expres: 1 și 3. Licitația de execuție s-a ansat și are termen 5 martie pentru depunerea ofertelor, așa că în acest ar trebui să înceapă șantierul.

Un șantier important ce ar trebui să se facă tot în 2025 e și refacerea liniilor de tramvai de la AEM până la capătul din Calea Buziașului. Cum cu ridicarea stadionului-lego bucla de tramvai se muta mai aproape de Electrotimiș, este contextul perfect pentru a schimba o linie de tramvai învechită, pe care nu pot circula cele turcești. Lucrare ce ar fi necesară și în Fratelia, pe linai lui 7, dar care e greu de crezut că va începe în  acest an.

Nu în ultimul rând, trebuie dat drumul și la refecerea Pieței Victoria, după ce s-a făcut concurs internațional de soluții arhitecturale, dar actuala administrație nu a mai adus recent în discuție proiectul.

 

 

Articolul precedentCSC Dumbrăvița a remizat la al doilea amical
Articolul următorTeatrul German de Stat pregătește o nouă premieră: ”Șefele”

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.