O delegație din Timiș, prezentă la CHINA BRAND FAIR 2019!

CHINA BRAND FAIR 2019 a avut loc în perioada 3-4 iunie, la Budapesta. Aproximativ 40 de firme din Timiș au participat la misiunea economică organizată de CCIAT. Agenții economici s-au întâlnit cu reprezentanții firmelor chinezești, în încercarea de a găsi noi oportunități de afaceri.

În plus, cei care nu au putut ajunge în țara vecină, în perioada târgului, au putut intra în contact cu expozanții, online.

Încheiem o misiune economică extrem de fructuoasă, devenită tradițională. Este a treia ediție la care participăm și credem noi că facem un serviciu extrem de profitabil firmelor timișene și nu numai. Am găsit un târg extrem de bine organizat, cu produse chinezești, dar nu numai. Am văzut și prezentări ale țărilor din grup. Și noi am avut un stand foarte bine reprezentat la acest târg. Am avut o delegație extrem de numeroasă, 40 de firme reprezentante a mare parte a domeniilor de activitate. Feed-back-ul nu îl știm în mod concret încă, dar mulți dintre agenții economici au luat contacte, avem diferite corespondențe care deja s-au purtat pe mail, liste de prețuri, tot felul de condiții de livrare. China este o piață emergentă, este cel mai mare producător de mărfuri. Distanța costă, există și o serie de inadvertențe culturale între noi, modalitatea de corespondență, lucruri care fac destul de dificilă colaborarea și acesta este și motivul pentru care chinezii nu sunt foarte prezenți pe piața noastră, cum sunt pe alte piețe asiatice„, spune Darius Georgiu, vicepreședinte CCIAT.

Agenții economici din Timiș s-au declarat extrem de mulțumiți la finalul misiunii organizate de CCIAT, pentru că și-au putut face o idee despre oportunitățile de colaborare cu firmele chinezești.

Pentru mine a fost prima experiență de acest gen, împreună cu Camera de Comerț. Oportunitățile pot fi multe. Se știe că China este unul dintre cei mai mari producători ai lumii, se pot face schimburi comerciale benefice pentru firmele din România. Este foarte interesant faptul că produsele din China au o valoare de piață care poate crea un profit mult mai mare pentru societățile din România. Eu cred că aceste întâlniri sunt benefice, pentru că de la chinezi putem cumpăra absolut orice, oportunitatea și varietatea produselor pe care le putem importa din China este foarte mare și prețurile sunt extrem de accesibile pentru firmele din România. Eu am fost interesat de produse pentru piața agroalimentară și am găsit suficiente echipamente astfel încât să ne gândim pentru societatea noastră la dezvoltarea relațiilor”, a spus Cristian Matiaș, reprezentantul firmei Nelson Prod.

Inițiativa CCIAT este una fericită, pentru că ne aduce din nou o idee mai veche de a reface o piață a prezenței românești în China și a chinezilor în România, mai ales în ceea ce privește firmele mici. Pe vremuri librăria era jumătate cu produse românești, iar partea de lenjerie era aproape toată din China. Acum am avut contacte cu firme din China pe anumite domenii pe care noi le considerăm utile pe zona Camerei de Comerț din Timișoara, și anume produse pentru terapii alternative și complementare, unde știm că asiaticii sunt lideri, respectiv ceea ce înseamnă partea de alimente. În octombrie, Camera de Comerț va avea, în premieră, o foarte puternică expoziție în acest domeniu. Și chinezii pot să aducă aportul. Cel mai complicat va fi să aducem individual niște companii să expună pe anumite teme la noi. Cred ca modalitatea cea mai bună este să aducem un grup pe o anume temă„, a declarat la finalul misiunii, Vladimir Culea, reprezentant al unei firma de organizare evenimente.

La misiunea economică de la Budapesta a participat și Asociația pentru Dezvoltarea Turismului din Timiș. 

Pentru Asociația pentru promovare a turismului a fost prima participare la acest târg, o participare favorizată de Camera de Comerț și a fost o oportunitate pentru noi de a stabili primele contacte cu entități din turismul din China, în special din mijlocul țării, într-un moment în care China se arată deschisa și oamenii par tot mai dornici să călătorească. Credem că Europa de Est reprezintă un punct de atracție pentru ei și am încercat să aflăm care ar fi domeniile lor de interes, dacă sunt mai interesați de cultură sau de istorie, asta pentru a încerca să dezvoltăm, de exemplu, o rută a castelelor din regiunea noastră. Au fost cateva discuții interesante, categoric este un pas facut în acest sens. Urmează să derulăm acest dialog online și sper să avem, în următorii ani, și grupuri de turiști din China„, a spus Delia Barbu, directorul APDT.

Prezente în standul României au fost firmele: Aur’a Mineral Water, Crama Aramic, Ultramarin, Galeriile Calpe, Terra Apis (miere de albine cu proprietati terapeutice), care și-au expus produsele.

 

Întreaga responsabilitate a comentariilor lăsate de dumneavoastră vă aparține!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here