Primul raport privind formarea profesională în domeniul E2R, publicat de UPT

Universitatea Politehnica Timișoara (UPT) a publicat primele rezultate obținute în cadrul proiectului european Train2Validate, care are ca scop certificarea profesională a calificărilor de validator și facilitator în metoda „ușor de citit” (easy-to-read / E2R). Rezultatele vizează situația validatorilor și facilitatorilor E2R în Europa și au fost obținute în urma prelucrării a 337 de răspunsuri la un chestionar adresat validatorilor și facilitatorilor în metoda E2R din cele 5 țări participante la proiect (Germania, Italia, România, Slovenia și Spania).

Rezultatele relevă că două treimi din totalul repondenților au o anumită formare în E2R cu toate că nu există programe oficiale de formare, principalii furnizori ai acestor activități de formare fiind în general voluntari și organizații non-profit. De asemenea, aproximativ 60% din repondenți ar fi interesați să urmeze un curs de formare și în alte arii ale metodei E2R. Aceste informații sunt în concordanță cu răspunsurile privind o posibilă formare oficială și certificată în E2R: 70% consideră că au nevoie de competențe și cunoștințe mai bune, 78% ar urma astfel de programe de formare profesională, iar 90% ar recomanda aceste programe semenilor lor. Aceste rezultate validează obiectivul principal al proiectului Train2Validate, care constă în crearea unui program de formare profesională a validatorilor și facilitatorilor E2R, certificat la nivel european.

Rezultatele, publicate în raportul „Cadru comun de referință și bune practici privind validarea în Europa”, vizează, de asemenea, normele, procedurile și strategiile de lucru în procesul de validare și facilitare, precum și cunoștințele, competențele și abilitățile necesare validatorilor și formatorilor E2R. Raportul, redactat în limba engleză, poate fi consultat în întregime aici.

Rezultatele in extenso obținute în această primă etapă a proiectului vor fi publicate într-un volum colectiv, care va contribui semnificativ la diseminarea informațiilor și la schimbul de cunoștințe într-un domeniu de prioritate europeană.

Aceste rezultate au făcut posibilă identificarea cunoștințelor, competențelor și abilităților necesare validatorilor și facilitatorilor în metoda E2R, pe baza cărora partenerii de proiect vor elabora, în etapa imediat următoare a proiectului, grile specifice de competențe pentru aceste două noi calificări profesionale. Grilele de competențe vor fi prezentate public în cadrul celei de-a doua conferințe de proiect, care va avea loc în luna octombrie la Madrid.

Echipa de cercetare a Universității Politehnica Timișoara este coordonată de prof. univ. dr. Daniel Dejica-Carțiș și este alcătuită din conf. univ. dr. Simona Șimon, conf. univ. dr. Marcela Fărcașiu și lect. univ. dr. Annamaria Kilyeni, din cadrul Departamentului de Comunicare și Limbi Străine, Facultatea de Științe ale Comunicării.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here