Povestea „firobuzului” în Timișoara a început acum 79 de ani. În 15 noiembrie 1942, Timișoara devenea primul oraș de pe actualul teritoriu al României în care a fost introdus troleibuzul ca sistem nou de transport public în comun, anunță STPT.
Despre Fiat Marelli, primul model de troleibuz adus în orașul nostru, presa vremii spunea că excelează la capitolele viteză de deplasare, consum scăzut și silențiozitate, în comparație cu deja clasicul tramvai electric, care circula în Timișoara încă de la sfărșitul secolului XIX (1899).
Prima linie de „troleu” a legat Gara de Nord de cartierele Iosefin și Elisabetin (Piața Nicolae Bălcescu), măsura aproape 3,5 kilometri, iar traseul a fost: Gara de Nord — bulevardul Republicii — bulevardul Regele Ferdinand I — bulevardul Mihai Viteazul — strada Ciprian Porumbescu şi retur.
1939 este anul în care a fost introdus troleibuzul în Cernăuți, în prezent localitate de pe actualul teritoriu al Ucrainei, la vremea respectivă important oraș al României.