Bilanț 2016: Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului, amenzi de 2 milioane lei

0
42

Mii de reclamații au fost făcute în acest an la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului Timiș. Este vorba despre 3.457 de plângeri din partea clienţilor înregistrate în 2016. Dintre acestea, 721 au fost soluţionate pozitiv, 592 s-au rezolvat pe cale amiabilă, 537 de persoane şi-au retras sesizările, 235 de reclamaţii au fost redirecţionate, 687 au fost reclamaţi închise ca nesoluţionabile, 733 au fost neîntemeiate, 62 au fost reclamaţii clasate, iar 70 sunt în curs de soluţionare. Valoarea despăgubirilor clienţilor până la 1 decembrie 2016 este de 419.178 lei.

Potrivit reprezentanților Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului,  de la începutul anului şi până in prezent au fost efectuate 2.672 controale. În urma acestora, au aplicat amenzi de două milioane de lei. Astfel, verificările au fost axate pe trei direcţii: produse alimentare, produse nealimentarii şi servicii. La prima categorie, în perioada 01 ianuarie – 01 decembrie 2016, au fost controlați 718  operatori economici. Dintre aceştia la 364 au fost descoperite o serie de abateri, astfel că inspectorii OPC au dat 170 de avertismente şi 194 de amenzi, în valoare de 947.000 de lei. Totodată o cantitate însemnată de produse alimentare, şi anume aproape 2.000 de kilograme în valoare de aproximativ 115.000 de lei, au fost oprite temporar de la vânzare, iar 422 de kilograme de produse alimentare au fost oprite definitiv de la comercializare. Valoarea acestor produse a fost de 11.649 lei.

În ceea ce priveşte produsele nealimentare, comisarii CJPC au verificat 306 agenţi economici din judeţ, iar la mai mult de jumătate au descoperit abateri (186). Inspectorii de la Protecţia Consumatorului au aplicat 90 de avertismente şi 106 amenzi, în valoare totală de 540.500 lei. “Principalele abateri constatate sunt comercializare de produse cu termen de valabilitate depăşit; informarea incompletă sau comercializare de produse fără informaţii; nu era menţionat timpul de realizare a lucrării la prestarea serviciilor; comercializare de produse al căror certificat de garanţie este incomplet sau care nu este redactat în limba română; condiţionarea vânzării unui produs prin cumpărarea unei cantităţi impuse; listele cu preţuri şi tarife practicate nu erau afişate la loc vizibil şi într-o formă neechivocă; comercializare de produse al căror preţ de vânzare nu este afişat; informarea incompleta a consumatorilor privind ofertele şi promoţiile”, transmit reprezentanții CJPC Timiș.

Inspectorii OPC au verificat şi agenţii economici care prestează servicii. Au fost controlate 350 de firme, iar la 260 au fost descoperite abateri. În urma verificărilor, angajaţii OPC au aplicat 161 de avertismente şi 139 de amenzi în valoare de 973.000 lei.

Întreaga responsabilitate a comentariilor lăsate de dumneavoastră vă aparține!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here