Prima ta firmă? Iată cum poți să-ți reduci cheltuielile!

Atunci când ești la început de drum cu propria ta companie lucrurile nu sunt deloc simple, iar efortul pe care tu trebuie să îl depui este unul considerabil. Mai mult, până la momentul când firma ta va fi una profitabilă vei dori să îți ții cheltuielile sub control, astfel încât acestea să fie cât mai mici.

Iată câteva moduri prin care poți să-ți reduci cheltuielile:

Promovează-te doar acolo unde este publicul tău țintă

Atunci când ești nou pe piață, vei dori ca toată lumea să afle de tine și cu ce se ocupă firma ta. Însă, nu este tocmai eficient să aloci un buget de promovare pentru toate canalele media, dacă publicul tău nu este acolo. Așa că, fă o analiză de piață, vezi care sunt caracteristicile și obiceiurile publicului tău țintă, iar mai apoi rulează campanii de promovare doar acolo. În acest mod, îți vei crește veniturile și vei cheltui inteligent.

Redu spațiu de lucru

În funcție de tipologia afacerii tale, poți renunța complet sau parțial la spațiul tău de lucru, astfel încât să nu mai ai grija plății chiriei și a utilităților. Poți implementa o politică de lucru exclusiv de acasă sau poți apela la spații de cowork pentru zilele în care ai întâlnirii cu angajații tăi sau cu clienții tăi.

Investește inteligent

În orice afacere trebuie să știi exact când, cum și în ce trebuie să investești astfel încât totul să fie cel puțin pe 0. Astfel, pentru început ar fi de preferat să nu faci investiții costisitoare în decorarea biroului sau în echipamente scumpe. E de ajuns să te orientezi către echipamente ce îți satisfac nevoile de lucru, precum laptopuri refurbished de pe Interlink.ro, iar mai apoi, atunci când îți vei permite, să îți dezvolți tehnologia.

Angajează doar personal esențial

Una dintre cele mai mari cheltuieli a unei firme este ce cu plata salariilor angajaților. De aceea, e important să recrutezi doar personalul esențial și indispensabil pentru firmă, iar pentru activitățile ce pot fi automatizate, e de ajuns achiziționarea unor softuri de lungă durată.

Externalizează serviciile complementare

Fiind o firmă mică, nu este necesar să înființezi un departament de contabilitate sau marketing, având în vedere că volumul de muncă nu va fi unul extrem de mare. De aceea, pentru astfel de servicii complementare poți apela la firme externe, unde poți plăti orele de lucru, doar atunci când este necesar.

Ai în vedere sfaturile oferite și vei vedea că rezultatele nu vor întârzia să apară. Nu uita că domeniul antreprenoriatului este unul dinamic, dar în același timp dificil, unde doar cei care investesc și cheltuie inteligent supraviețuiesc.

Sursa foto: pexels.com

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here