Discuții pe tema aeroportului utilitar Cioca. Președintele Consiliului Județean Timiș, Călin Dobra, a solicitat Adunării Generale a Acționarilor de la SC Aviația Utilitară SA înființarea unei comisii al cărei rol este acela de a verifica situația în care se află societatea amintită. Decizia președintelui CJT vine ca urmare a solicitării conducerii Aviației Utilitare de dizolvare a societății.

Aerodromul Cioca este unul dintre cele mai vechi din ţară. A fost înfiinţat în 1937 ca aeroport al Timişoarei. Până în 2002, acesta a aparţinut Ministerului Transporturilor, iar din 2002, a fost transferat Consiliului Judeţean Timiş.

Reamintim, în cadrul celei mai recente ședințe a Adunării Generale a Acționarilor societății Aviația Utilitară Timișoara S.A., care a avut loc marți, 31 ianuarie, consilierilor județeni li s-a adus la cunoștință că, în data de 26 ianuarie, Consiliul de Administrație “a hotărât intrarea societății în lichidare voluntară”.

Consilierul județean Marian Vasile vine cu precizări în acest sens. După discuțiile care au avut loc, AGA a decis amânarea adoptării hotărârii finale vizând lichidarea.

Astfel, Marian Vasile este de părere că aeroportul utilitar Cioaca poate fi valorificat cu oportunitățile legate de obținerea titlului de Capitală Culturală Europenă.“Înțeleg faptul că societatea nu mai dispune de suficiente resurse, inclusiv financiare, pentru a-și gestiona activitatea. Înțeleg, de asemenea, că există probleme patrimoniale în corelație cu Consiliul Local Timișoara, deținător al clădirilor. Însă consider că nu trebuie adoptate decizii pripite, mai ales că există o serie de oportunități de valorificare a aeroportului utilitar, care a funcționat timp de 80 de ani. Aceste oportunități s-ar putea dovedi de un real folos în contextul câștigării de către Timișoara a titlului de Capitală Europeană a Culturii 2021, al colaborărilor ce pot fi încheiate cu cele două state vecine județului Timiș și ținând cont de abundența activităților economice din Regiunea Vest, de activitățile turistice și sportive care se pot desfășura în acest perimetru ș.a.m.d. Din păcate, viziunea și competența profesională a celor care conduc această societate este foarte discutabilă”, spune consilierul județean Marian Vasile.

În așteptarea poziției și soluțiilor pe care le va propune aparatul executiv al CJT și comisia specială constituită în cadrul ședinței AGA, îmi exprim nemulțumirea și neliniștea față de numeroasele nereguli pe care le-am semnalat în repetate rânduri, cu speranța că deviațiile respective nu se vor mai repeta. Mai întâi de toate, îmi este greu să înțeleg de ce s-a ajuns în această situație critică și de ce nu au fost adoptate la timp soluțiile necesare. Reamintesc cu acest prilej faptul că pe întreg parcursul anului 2016 am atras atenția asupra problemelor și riscurilor care vizau această societate, constând în neplata salariilor, cheltuirea nefondată a unor sume de bani, lipsa clienților, dezorganizarea internă etc.”, mai declară alesul.

În plus, Marian Vasile spune că a solicitat un raport defalcat al cheltuielilor. “Drept răspuns, mi-a fost trimisă o hârtie neasumată, nedatată și care nu oferea niciun fel de transparență. Am solicitat în mai multe rânduri, de asemenea, în cadrul plenurilor CJT, să fie întocmit un plan de afaceri și un plan de promovare, având în vedere oportunitățile existente pentru această societate și urgența ieșirii acesteia din zona de risc. Am primit un set de hârtii care indicau doar demararea procedurilor de elaborare a acestor documente, aceste hârtii fiind mult sub așteptările pe care le aveam din punctul de vedere al conținutului. Am atenționat inclusiv asupra zvonurilor privind găzduirea fără plată a unor aparate de zbor în incintele aeroportului, dar nu am primit niciun răspuns. În aceste condiții, îmi exprim regretul față de actualele evoluții și nereguli ce derivă din activitatea defectuoasă a Consiliului Județean Timiș și a conducerii aeroportului utilitar al acesteia. Consider că -tocmai pentru ca practicile indicate să nu se mai repete – este necesar ca aceste informații să ajungă la cunoștința cetățenilor. În felul acesta va exista un imbold suplimentar pentru gestionarea corectă a activității aeroportului, care trebuie salvat de la lichidare”.

Articolul precedentConcurs Național de Dramaturgie la Teatrul Național din Timișoara
Articolul următorSalonul Industriei Ușoare ajunge la cea de-a 31- a ediție

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.