Vezi de ce nu se pot plimba timișorenii cu vaporașele pe Bega. Explicațiile directorului R.A.T.T

Spread the love

Timișorenii care doresc să se plimbe cu vaporașele pe Bega mai au de așteptat. Autorităţile locale nu pot administra canalul pentru transport. În prezent se fac demersurile legale pentru niște avize, ca vaporașele să intre în funcțiune.

Ambarcațiunile nu pot circula cu călători pentru transportul în comun, întrucât R.A.T.T și administraţia portuară a PMT nu pot administra canalul Bega pe porţiunea Uzina de Apă – Podul Modoş. Legislaţia îi permite doar unei singure instituţii să administreze canalul până la graniţa cu Serbia. “Nu există legislație în momentul de față care să permită administrarea pe tronsoane. Se pune problema navigării sistematice doar pe o porțiune, de la Uzina de Apă până la Podul Modoș. Nu se pune problema de mai mult. Dar legislația, așa cum este ea acum, nu permite să se creeze un administrator portuar numai pe această porțiune, ci trebuie de la Uzina de Apă până la granița cu Serbia. Evident că primăria nu poate să fie administrator pe toată această porțiune, noi nu dorim neapărat să fim noi administrator, dacă dorește să preia CJ  sau oricine, noi nu ne supărăm. Am pus în mișcare mecanismele parlamentare pentru o inițiativă legislativă”, explică primarul Timişoarei, Nicolae Robu.

Deocamdată vaporașele sunt folosite pentru teste. “Pentru ca să nu se epuizeze perioada de garanție am decis să le folosim în regimul de testare, pentru că uneori, anumite defecte sunt ascunse și pot fi puse în evidență doar în exploatare”, a spus edilul Nicolae Robu.

La rândul său, șeful R.A.T.T spune că: “Toate autorizațiile de transport țin de căpităniile zonale, respectiv de Autoritatea Navală Română. Sunt depuse documentele pentru vaporetele ce le avem în administrare de la căpităniile Galați și Severin. Avem acea HCL de administare a sistemului de transport, prin care vom obține autorizația de transport a celor de la Severin. Nu putem începe operațiuni de autorizare fără să avem sistemul de transport și infrastructura. De ce nu s-au făcut mai repede? Nu s-au putut face, deoarece dacă nu ai infrastructura și nu ai vaporetto cumpărate, nu poți face demersuri la autorități pentru obținerea acestor avize. Am făcut demersuri prin HCL în a obține înființarea administrației căii navigabile și a administrației portuare. Se pare că anul acesta nu vom putea circula decât în probele noastre funcționale pe care le facem cu și fără călători. Dacă legislatura permite, vor rămâne pe apă până când vine înghețul”, susține directorul R.A.T.T, Ioan  Goia.

Ambarcațiunile au o capacitate de 50 de locuri, lungimea de 12,7 m și lățimea de 4,9, au o punte deschisă, dar și un salon închis, în care vor exista scaune. Toate cele şapte vaporaşe au primit câte un nume: Burebista, Decebal, Traian, Glad, Huniade, Savoya şi Economu. Ambarcațiunile sunt asemănătoare cu vaporașele din Veneția. Au fost construite la Galați, fiind testate pe Dunăre, iar conform primarului, comisia spune a primit nota 10 plus.

Achiziția celor șapte ambarcațiuni face parte dintr-un amplu proiect european, care a inclus și amenajarea malurilor Begăi. Cele şapte vaporașe sunt administrate de R.A.T.T. Valoarea totală a acestora este de 6,9 milioane de lei fără TVA. Nouă stații au fost amenajate în acest sens, în cadrul proiectului de reabilitare a malurilor Begăi. Este vorba despre stațiile la Podul Mihai Viteazul, Podul Dacilor, Podul Decebal, Podul Michelangelo, Podul Mitropolit Andrei Şaguna (Tinereţii), Podul Traian, Podul Ştefan cel Mare, în dreptul străzii Vulturilor şi la Podul Modoş.

Întreaga responsabilitate a comentariilor lăsate de dumneavoastră vă aparține!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here