INTERVIU. Directorul CCIA Timiș, Florica Chiriță, despre proiectele și misiunile economice în 2017

Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Timiș a încheiat anul cu succes. Târgurile, expoziţiile sau misiunile economice sunt doar câteva dintre proiectele realizate în 2016.

Instituţia este implicată în mai multe proiecte, unele s-au finalizat, altele sunt în plin proces de implementare. Conducerea CCIA Timiș pregătește proiecte noi în 2017. Despre planurile de viitor, dar şi despre realizările din acest an, ne spune directorul general al CCIA Timiș, Florica Chiriță.

Care sunt planurile pentru 2017 pe care le are în vedere conducerea CCIA Timiș? Mai exact, ce evenimente sau proiecte veți pregăti pentru luna ianuarie? Anul 2017 va fi bogat în evenimente, îmi spuneați la un moment dat.

Începem să ne gândim la programele pe care știm să le facem și pe care le-am făcut și până acum. Conferințe, evenimente, seminarii începem din ianuarie să le organizăm. Dacă apare o lege nouă, noi vrem să aducem instituția care are în subordine această lege. În ianuarie vom avea un seminar cu Direcția Generală a Finanțelor Publice pe tema impozitului forfetar.Vor fi prezente firmele care lucrează în domeniul alimentației publice, care au hotelurile, restaurantele și se izbesc de acest impozit. Detaliile și prevenția sunt binevenite.

Anul 2017 va fi bogat în evenimente, pentru că în fiecare domeniu se schimbă câteceva. Resursa umană lipsește cu desăvârșire în Timiș. Ne vom întâlni și vom încerca să atragem resursa umană atât din celelalte zone ale țării, cât și din străinătate. Asta în urma unui simpozion, seminar pe care îl vom organiza. În primul semestru avem programate 14 seminarii și conferințe, apoi avem programate misiuni economice. Înca din februarie avem în Ungaria o misiune pe teme de vânătoare. Este o expoziție foarte mare în Ungaria. Anul viitor avem în Dubai, în luna martie-aprilie avem în China o misiune economică. Avem programate șase misiuni economice pentru semestrul unul. Nu renunțăm la strategia de dezvoltare a produsului autohton pe piața extracomunitară. Aș vrea să înțeleagă toată lumea ca participarea în expoziții, cu stand gratuit și ca vizitator este posibilă la Camera de Comerț. Noi transmitem invitații. În momentul acesta pentru Grecia avem cinci expoziții la care se plătește transportul, masa și cazarea pentru cei care vizitează. Avem în Republica Moldova, în Turcia avem expoziții unde putem participa cu stand gratuit. Ne-am zbătut ca să avem aceste facilități. În ultima perioadă au fost foarte mulți ambasadori, au călcat pragul casei noastre. În urma acestor vizite s-a întâmplat exact ce ne-am dorit, adică au făcut deja un pas. Au venit spre noi cu gratuități, cu facilități de participare a oamenilor de afaceri la expozițiile lor. Tot anul viitor, avem de organizat împreună cu domnii ambasadori, Zilele țărilor respective la Timișoara (de exemplu Zilele Austriei, Zilele Mexicului, etc.)”.

Care e deosebirea dintre 2016 și 2017 în derularea proiectelor sau a parteneriatelor de afaceri ?

“Avem foarte multe proiecte, am câștigat 11 proiecte. Pe România- Serbia avem 5 proiecte, pe transnațional – 4 proiecte, pe start-up avem 2 proiecte. De la anul viitor avem foarte multe gratuități pe proiecte, aici mă refer la formare profesională, expoziții, parteneriate de afaceri. Toate acestea vor fi gratuite. Avem un an foarte plin, iar deosebirea dintre 2016 și 2017 este că în 2016 nu am avut decât un mare proiect, Climate Kic, iar anul viitor avem 11 proiecte, unde am derulat foarte multe milioane de euro”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here