Instrumentele de marketing şi tehnicile de vânzări se inovează constant şi, dacă vrei să rămâi la curent cu ultimele tendinţe, trebuie să citeşti. Pentru că pe piaţă sunt mii de cărţi despre aceste domenii, am pregătit o listă cu cărţi de top despre marketing, creşterea productivităţii, managementul proiectelor şi a afacerilor.
De ce să citeşti cărţi de marketing şi vânzări?
Cărţile de vânzări şi marketing combină noţiunile filozofice cu sfaturi practice şi sunt pastile de înţelepciune care te vor călăuzi în lumea complexă a reclamelor şi a vânzărilor. Chiar dacă eşti experimentat în domeniu, pentru a te menţine la curent cu ultimele idei, trebuie să fii în contact cu ideile şi înţelepciunea altor profesionişti.
Astfel, vei putea să îţi inovezi strategiile, să faci faţă concurenţei şi să obţii rezultatele dorite. Există multe cărți care te pot ajuta să îţi îmbunătăţeşti abilitățile în diverse domenii de marketing, iar în lista aceasta vei găsi cele mai bune cărți de marketing pentru începători.
PRE-SUASION: A Revolutionary Way to Influence and Persuade de Robert Cialdini
Cartea Influence a fost în 1984, când a apărut, un bestseller, iar Pre-Suasion este o completare a acesteia şi o lectură obligatorie pentru toţi cei care lucrează cu oamenii. În această carte, autorul intră mai adânc în dinamica persuasiunii, acoperind subiecte precum identitatea, locul și mulțimea.
Made to Stick de Chip Heath şi Dan Heath
Este o carte din care poţi învăţa cum să foloseşti ideile câştigătoare şi cum procedezi pentru ca mesajele tale să aibă impact. Autorii fac o analiză aprofundată a experienţelor personale şi explică cum au reuşit să crească şansele ca ideile importante să devină realitate.
Purple Cow: Transform Your Business de Being Remarkable de Seth Godin
Cartea lui Seth Godin prezintă premisa simplă că, pentru a reuşi într-o lume plină de concurenţi, trebuie să ieşi cumva în evidenţă. Pentru a avea succes, diferenţierea de mulţime ar trebui să fie scopul companiilor de marketing.
The Anatomy of Buzz Revisited de Emanuel Rosen
Emanuel Rosen este fost vicepreşedinte de marketing pentru produsele de larg consum IMB. El oferă în această carte o perspectivă unică asupra diferitelor produse și servicii de marketing. Este o lectură obligatorie pentru oricine dorește aibă succes şi să nu piardă timp sau capital.
Permission Marketing de Seth Godin
Aflat printre cei mai influenţi experţi în marketing online, Seth Godin a revoluţionat modul în care ar trebui gândite strategiile de publicitate astfel încât să fie acceptată voluntar de oameni. Această metodă de marketing este cunoscută sub numele de Permission Marketing. Seth Godin găzduiește și un podcast de marketing de top numit Akimbo.
The Psychology Influence of Persuasion de Robert B. Cialdini
Pentru că explică modul în care funcţionează psihologia din spatele marketingului şi modul în care ar trebui aplicate aceste concepte în campaniile publicitare, aceasta este una dintre cele mai bune cărţi din domeniu. Cartea te va învăţa cum să utilizezi şase principii universale pentru a deveni convingător şi cum să nu te laşi influenţat şi să îţi urmezi propriul plan de marketing.
Positioning: The Battle for Your Mind de Jack Trout şi Al Ries
Această carte abordează problemele comunicării eficiente cu un public sceptic şi neîncrezător. Totodată, te învaţă cum să îţi creezi o poziţie convingătoare şi să fii bine văzut de potenţialii clienţi. Citind această carte vei învăţa cum să foloseşti strategiile şi tehnicile agenţiilor de publicitate de top pentru a-ţi creşte autoritatea şi brandul, a deveni cunoscut şi a atrage o mare parte din cota de piaţă chiar şi în cele mai competitive domenii.
The 7 Habits of Highly Effective People de Stephen R. Covey
Cartea lui Stephen Covey la care ne referim este despre productivitate şi eficienţă şi un adevărat bestseller în domeniu. Prezintă şapte obiceiuri personale care pot duce la succes în marketing şi în oricare alt domeniu.
Play Bigger: Create New Categories and Dominate Markets de Dave Peterson, Christopher Lochhead, Kevin Maney şi Al Ramadan
Dacă te numeri printre marketerii care îşi doresc să devină numărul unul în domeniu, trebuie să citeşti această carte. Autorii explică procesul de creare şi denumire a categoriilor şi, totodată, oferă sfaturi despre cum poţi depăşi dilemele şi problemele cu care se confruntă un antreprenor.
Hooked: How to Build Habit-Forming Products de Nir Eyal
Aceasta nu este o carte de marketing, ci de design de produs, însă merită atenţie pentru că oferă lecţii valoroase despre crearea de produse cu priză la public. Ideea constă în a construi şi comercializa un produs care se devină de bază în rutina clienţilor şi cu care aceştia să interacţioneze frecvent.
Marketing: A Love Story, How to Matter to Your Customers de Bernadette Jiwa
Este un adevărat ghid pentru a te conecta mai bine cu clienţii tăi şi a avea relaţii autentice şi durabile. Cei care au citit această carte spun că i-a ajutat să schimbe tacticile provocatoare de marketing şi vânzări care erau percepute de clienţi ca fiind manipulatoare şi agresive.