Ovidiu Sîrbu, secretar de stat ALDE în Ministerul Transporturilor: ”Până la sfârșitul anului va fi reabilitată o linie ferată pe care se va circula cu 160 km/h”

0
26

Aflat în vizită de lucru pe șantierul proiectului ”Reabilitarea liniei de cale ferată Brașov-Simeria, parte componenă a coridorului IV Pan-European pentru circulația trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h”, Ovidiu Sîrbu, Secretar de Stat ALDE în Ministerul Transporturilor a prezentat situația la zi.

Dacă pe insfrastructura rutieră lucrurile nu se desfășoară întotdeauna așa cum ne-am dori, am avut surpriza ca pe cei aproape 100 de kilometri de cale ferată de pe Coridorul IV Pan- European, între Sighișoara și Coșlariu, să văd o mobilizare exemplară. Reabilitarea liniei de cale ferată Brașov- Simeria, parte componentă a coridorului IV Pan- European prevede ca circulația trenurilor să fie cu o viteză maximă de 160 km/h, pe porțiunea mai sus menționată. Desigur, mulți ar putea spune că nu e mare lucru în condițiile în care trenurile din țările occidentale circulă și cu 300 km/h, însă trebuie să se facă diferența între trenurile de mare viteză și cele convenționale. Cele convenționale au un standard European impus și anume viteza maximă de 160 km/h, care este valabilă, spre exemplu și în Franța sau Germania. Mă bucur că domnul director general CFR Gavrilă Ion mi-a fost alături și totodată că mi-au fost date asigurări că se fac eforturi ca până la sfârșitul anului să se poată circula pe această porțiune de cale ferată. În perioada următoare se va urmări evoluția lucrărilor și se vor efectua și alte vizite pe șantiere”, spune Ovidiu Sîrbu.

În cadrul lucrărilor au fost proiectate și executate lucrări de terasamente, suprastructură, lucrări civile în stații și lucrări energoalimentare. Printre cele mai importante lucrări finalizate sunt: podul în formă de arc peste râul Târnava Mare, cu o deschidere de 125 m și
tunelul Sighișoara în lungime de 401 m și Tunelul Daneș în lungime de 969 m, cel mai lung tunel de cale ferată construit în România după 1989, care vor permite atingerea vitezei maxime de circulație de 160 km/h pe o lungime cât mai mare a traseului Sighișoara- Atel și podurile de peste Târnavă, aferente intervalului Mediaș- Copșa Mică.

Întreaga responsabilitate a comentariilor lăsate de dumneavoastră vă aparține!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here