CJAS Timiş trage un semnal de alarmă şi anunţă faptul că asiguraţii nu trebuie puşi pe drumuri şi trimişi la sediul instituţiei pentru deblocarea cardului. Acest instrument se poate debloca în momentul în care pacientul se prezintă la medicul de familie, medici specialişti sau spitale, tocmai pentru a se evita deplasarea asiguratului întâi la Casa de sănătate şi apoi la medic.
Conducerea instituției spune că tot mai mulţi asiguraţi solicită deblocarea cardului de sănătate, personal sau telefonic. Și asta, în contextul în care aproximativ 5.000 de asiguraţi au venit la sediul CJAS Timiş pentru a-şi debloca cardul, de când acesta a devenit obligatoriu cu 1 septembrie 2015.
Cardul se blochează în situaţia în care asiguratul tastează greşit, de cinci ori consecutiv, codul PIN. CJAS Timiş a pus la dispoziţia furnizorilor de servicii medicale trei numere de telefon unde pot solicita deblocarea cardului de asigurat al unui pacient: 0736.110.006 – pentru spitale, 0736.203.666 – pentru medicii de familie, şi 0736.203.646 – pentru medicii specialişti.
De asemenea, furnizorii au la dispoziţie pe site-ul CNAS aplicaţia suport.ceas@casan.ro pentru deblocarea cardului.
Am cardul de sanatate de cand lam primit nu merge de deblocare.